نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وضعیت وخیم زندانیان اهل شوش در ۲۵ مین روز اعتصاب غذا

29-جولای-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: در ۲۵مین روز از اعتصاب غذای سه زندانی اهل شوش در زندان اداره اطلاعات اهواز ؛ وضعیت جسمانی سید یاسین موسوی وخیم گزارش میشود.

 

علی چبیشاط، سلمان چایان و سید یاسین موسوی؛ سه زندانی اهل شهرستان شوش ، در زندان اداره اطلاعات اهواز هستند که از ۱۹ تیر ماه سال جاری در اعتراض به فشارها و شکنجه های مداوم در اعتصاب غذا به سر می برند.

 

به گزارش کمپین صلح فعالان در تبعید، عصر روز شنبه در میان محافظت شدید نیروهای امنیتی ، سید یاسین موسوی و على چبیشات به بیمارستان فاطمه الزهرا اهواز انتقال داده شده اند .

 

همچنین هفته گذشته؛ وقت از پیش تعیین شده دادگاه این زندانیان نیز به دلیل آنچه “اعتصاب غذا و وخامت حال متهمین” ، اعلام شده ؛ لغو و به تاخیر افتاد! و از ملاقات خانواده ها علیرغم وعده های قبلی؛ جلوگیری شده بود.

 

گزارشات قبلی حاکی از نمایش فیلم اعترافات این زندانیان برای اعضای خانواده توسط اداره اطلاعات اهواز، در ستاد خبری اهواز بود.

 

طبق آن گزارش در روز چهارشنبه ٢۶/۶/٢٠١٣ کانال ” پرس تی وی” نیز اعترافات علی چبیشات ، سید یاسین موسوی و سلمان چایان را نشان داد و آنها را به تروریست بودن و انفجار لوله گاز شوش متهم کردند.

 

http://www.youtube.com/watch?v=6jPiDblZRpI

 

بنا بر آخرین اطلاع ” کمپین صلح فعالان در تبعید ” و ویدئوی ارسالی به این کمپین؛ پرس تی وی در تاریخ مذکور؛ تنها اقدام به پخش تیتراژی تبلیغاتی کرده و هنوز فیلم کامل اعترافات متهمین از سوی این خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران منتشر نشده است .

 

فعالان حقوق بشر در اهواز ضمن محکومیت این شیوه رفتار با زندانیان، اعلام کردند: نیروهای امنیتی با این شیوه اعتراف گیری از فعالان عرب آنها را مجبور به اعترافات دروغین در کانال ”پرس تی وی” نموده ، تا زمینه ای برای صدور احکام سنگین همچون اعدام را مهیا و آماده سازی می کنند.

 

همچنین اعتصاب کنندگان به خانواده هاى خود گفته اند که در اعتراض به شکنجه و اخذ اعترافات اجبارى و انتساب اتهامات دروغین به آنان توسط نیروهاى اطلاعات اهواز و همچنین در اعتراض به بدرفتارى و شرایط نامطلوب زندان کارون اعتصاب غذایشان را شروع کرده اند.

 

منابع مطلع از اهواز به ” کمپین صلح فعالان در تبعید ” گزارش داده اند که این افراد از اعضای موسسه فرهنگی شباب ( جوانان ) می باشند که به اتهام همکاری در انفجار خط لوله گاز شهر شوش دستگیر شده اند. اتهامی که به شدت توسط این زندانیان رد شده است.

زندانیان