نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وضعیت وخیم علیرضا رسولی در چهل و هشتمین روز اعتصاب غذا

26-دسامبر-2014

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: علیرضا رسولی، زندانی سیاسی زندان مرکزی ارومیه در چهل و هشتمین روز اعتصاب غذای خود به سر می‌برد.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، علیرضا رسولی که از روز ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۳ در اعتصاب غذا به سر می‌برد، در وضعیت وخیمی به سر برده و دیروز مجددا به بهداری زندان متتقل شد.

یکی از نزدیکان وی در گفت‌و‌گو با گزارش‌گر «نفس در قفس» در رابطه با آخرین وضعیت وی گفت: «دیروز ۴ دی ماه جاری، علیرضا رسولی به بهداری زندان منتقل شد و پزشکان زندان تاکید کردند که وی دیگر نباید چای نیز بخورد و به دلیل خونریزی معده این زندانی سیاسی اکنون تنها قادر به خوردن آب قند است.»

علیرضا رسولی از پوکی استخوان شدید رنج برده و مسولان زندان از ارائه‌ی خدمات درمانی مناسب و یا اعطای مرخصی درمانی به وی امتناع می‌کنند.

به گفته‌ی نزدیکان این زندانی سیاسی، مسولان زندان در پاسخ به وی گفته‌اند که چون وی پیش از زندانی شدن مبتلا به این بیماری بوده بنابراین امکان پرداخت هزینه‌ی درمان وی را ندارند و از سوی دیگر به دلیل «اتهامات سیاسی» نیز نمی‌توانند به وی مرخصی استعلاجی اعطا کنند.

این زندانی سیاسی، در اسفند ماه ۱۳۹۱ در مهاباد بازداشت و توسط شعبه‌ی ۱ دادگاه انقلاب این شهر به تحمل ۳ سال و نیم حبس محکوم شد.

وی پس از تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری شهرستان مهاباد در پی آتش‌سوزی در مدرسه‌ی شین‌آباد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

برچسب ها:

زندانیان