نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وکیل غنچه قوامی: حکم موکلم یک سال زندان است، اما هنوز ابلاغ نشده است

2-نوامبر-2014

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: محمود علیزاده طباطبایی، وکیل غنچه قوامی، شهروند ۲۵ ساله ایرانی-بریتانیایی زندانی در اوین،  روز شنبه دهم آبان گفته است که دادگاه حکم موکلش را صادر کرده، ولی این حکم ابلاغ نشده است.

محمود علیزاده طباطبایی در گفت وگو با ایلنا، با اشاره به این موضوع که تاکنون سه هفته از پایان جلسه دادگاه غنچه قوامی می گذرد، گفته است: با وجود اینکه به ماگفته شده رای موکل بنده صادر شده، اما این حکم هنوز به ما ابلاغ نشده است.

وکیل غنچه قوامی اضافه کرده است: البته امروز رئیس دادگاه حکم صادر شده را به بنده نشان داد که طبق آن موکلم به یک سال حبس محکوم شده بود.

محمود علیزاده طباطبایی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا ملاقاتی با غنچه قوامی داشته است یا خیر، گفته است: دادگاه نامه ای نوشته و بر اساس حکم دادگاه بنده به عنوان وکیل، می توانم با موکلم دیدار داشته باشم اما این دیدار به دلایلی انجام نشده و جز جلسه دادگاه، ملاقاتی با موکلم نداشته ام.

محاکمه غنچه قوامی به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران روز  ۲۲ مهر به صورت غیر علنی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برگزار شد.

غنچه قوامی که سی‌ام خرداد امسال برای تماشای مسابقات والیبال به ورزشگاه دوازده هزارنفری آزادی تهران رفته بود، به دلیل اعتراض به راه ندادن زنان به ورزشگاه از سوی نیروهای امنیتی دستگیر و ساعاتی بعد آزاد شد.

او چند روز بعد برای پس گرفتن لوازم شخصی خود اقدام کرد که دوباره بازداشت شد.

هر چند خانم قوامی به اتهام اعتراض به راه ندادن زنان به ورزشگاه بازداشت شده است ولی غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه می‌گوید که بازداشت وی به دلایل ورزشی و تمایل برای دیدن مسابقه والیبال مردان نبوده و جنبه امنیتی داشته است.

رییس فدراسیون جهانی والیبال در همین زمینه با بیان اینکه این فدراسیون نمی‌تواند به صورت مستقیم در مسئله حضور بانوان در ورزشگاه‌های ایران دخالت کند، اعلام کرد با فدراسیون والیبال ایران مذاکره خواهد کرد.

برچسب ها:

زندانیان