نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وکیل محمدعلی طاهری: ۵ سال حبس قطعی شد، حالا امیدوار به آزادی هستیم

18-آگوست-2018

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: پرونده پیچیده محمد علی طاهری، پس از سال‌ها رفت و برگشت بین شعب هم عرض و دادگاه‌های تجدیدنظر و دیوان عالی کشور حکم قطعی گرفت. محمود علیزاده‌ طباطبایی، وکیل محمدعلی طاهری اعلام کرد شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، حکم ۵ سال حبس او را تأیید و ابلاغ کرده است.

حالا به گفته علیزاده‌طباطبایی می‌توان انتظار آزادی محمدعلی طاهری را داشت، چراکه او بیش از دو سال و نیم است که در حبس به سر می‌برد: «امیدواریم از طریق آزادی مشروط ایشان آزاد شوند و پرونده جمع شود. موکلم بیش از نصف ۵ سال مجازات را با در نظر گرفتن بازداشت موقت گذرانده‌ است. با قاضی پرونده صحبت کردیم و ایشان با این موضوع موافق هستند اما پیشنهاد آزادی مشروط باید از سوی زندان انجام شود.»

محمدعلی طاهری به عنوان بنیانگذار حلقه عرفان، ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۹۰ برای سومین‌بار به اتهام «فساد فی‌الارض» بازداشت شد و از آن زمان در زندان به سر می‌برد.

در طول این مدت او دو بار به اعدام محکوم شد اما این احکام در دیوان عالی کشور نقض شد.

پیش از احکام اعدامی که برای او صادر شد، دادگاه انقلاب تهران او را به‌ اتهام «توهین به مقدسات، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع با لمس نامحرم، استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس) و ضاله بودن کتب و آثار» به پنج سال حبس، پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده بود.

طرفداران طاهری بارها در حمایت از او دست به اعتراض زدند. تا کنون بسیاری از هواداران و نزدیکان «عرفان حلقه» از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و احضار شده‌اند.

برچسب ها:

زندانیان