نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

یورش مأموران امنیتی و بسیجی به منزل خانواده حسین پناهی

5-اکتبر-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: مامورین وزارت اطلاعات به منزل محمد حسین پناهی پدر انور حسین پناهی یورش بردند و مدت طولانی منزل این خانواده را مورد بازرسی و اعضای خانواده را بازجوئی و تهدید کردند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، روز شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ -چند نفر از مامورین وزارت اطلاعات باهمکاری پایگاه بسیج در دهستان قروچای واقع در شهرستان دهگلان به منزل آقای محمد حسین پناهی یورش بردند و مدت طولانی تمامی نقاط منزل آنها را مورد بازرسی قرار دادند واین خانواده را بازجوئی و تهدید کردند.

بنابه گفته یکی از شاهدان عینی ،مامورین مهاجم وزارت اطلاعات و نیروهای بسیجی با بکار بردن جملاتی سعی بر وارد کردن فشار روحی بر این خانواده را داشتند. آنها خطاب به خانم حسین پناهی مادر انور حسین پناهی گفتند:”کسی که ضد انقلاب است باید همین بلاها سرش بیاد”. که با جوابهای قاطع خانواده حسین پناهی مواجه شدند.

شایان ذکر است خانواده حسین پناهی از خانواده های کردستان هستند که در ٧ سال گذشته بیشترین فشار را از طرف نیروهای امنیتی متحمل شدند.

انور حسین پناهی پسر بزرگ این خانواده که از فعالان مدنی کرد که از پاییز سال ١٣٨۶ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و بهار ٨٧ در دادگاه انقلاب شهر سنندج به اعدام محکوم شده بود و پس از اعتراض‌ سازمان‌های بین المللی مدافع حقوق بشر، حکم اعدام وی به ۶سال زندان تقلیل پیدا کرد. که بعد از اتمام حبس خود با قید وثیقه و تبعید به تهران آزاد شد.
در این چند سال اخیر خانواده حسین‌پناهی، با نوشتن نامه‌هایی به احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد، سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر، سازمان گزارشگران بدون مرز و دیگر نهادهای حقوق بشری خواهان تلاش این نهادها برای متوقف فشار وزارت اطلاعات بر این خانواده شده‌اند.

زندانیان