نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

٣٨٠ سال حبس برای ۵۵ تن از زندانیان زندان رجایی‌شهر کرج

28-جولای-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: ۵۵ تن از زندانیان کُرد پیرو اهل سنت، در زندان رجایی شهر کرج به ریاست قاضی “محمد موقیسه” (ناصریان)، جمعاً به ٣٨٠ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

 

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، این ۵۵ تن از زندانیان به اتهام‌ ” تلاش علیه امنیت نظام” از طریق تبلیغ برای مذهب سنی جمعاً به ٣٨٠ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

 

بنا بر این گزارش، هم‌اکنون ۶ زندانی کُرد به نام‌های “حامد احمدی، کمال مولایی و صدیق محمدی، سیدهادی حسینی، جهانگیر و جمشید دهقانی” برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی زندان “قزل‌حصار” منتقل شده‌اند.

 

این ۶ شهروند کُرد در سال ١٣٨٨ در شهرستان سنندج بازداشت و در دادگاهی به ریاست قاضی “موقیسه” به اتهام تبلیغ مذهب اهل تسنن، به اعدام محکوم شدند.

 

از دیگر سو، حکم اعدام ٨ شهروند کُرد پیرو مذهب اهل سنت به نام‌های “شهرام احمدی، پوریا محمدی، مختار رحیمی، بهمن رحیمی، محمد یاور رحیمی، امید پیوند، فرزاد شاه نظری و محمد غریبی” جهت تأیید به دیوان عالی کشور ارجاع داده شده است.

 

گفتنی است، هم اکنون سرنوشت ٧٧ زندانی کُرد پیرو اهل سنت که کلیه‌ی آنان مدت ٢ تا ۴ سال است در این زندان می‌باشند، نامعلوم است.

 

هم‌اکنون ١۵٨ زندانی کُرد سنی مذهب در زندان رجایی‌شهر کرج وجود دارد که ۵۵ نفر از آنان به حبس تعزیری و ٢۶ نفر نیز به اعدام محکوم شدند.

زندانیان