نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

پارساباد: بی خبری از وضعیت دو فعال دانشجویی

اعمال فشار بر خانواده بازداشت شدگان

23-فوریه-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی - دانشجویان -

سایت نفس در قفس: با گذشت بیش از یک هفته از بازداشت دو تن از فعالان دانشجویی آذربایجانی در شهر پارساباد مغان خانواده این فعالان موفق به تماس با ایشان نشده اند.

 

به گزارش اویان نیوز، با گذشت بیش از یک هفته از بازداشت سعید حسینی و ناصر عبدالحسین زاده دو تن از فعالان دانشجویی آذربایجانی در شهر پارساباد مغان این فعالان تاکنون موفق به تماس تلفنی با خانواده خود نشده اند.

 

به گفته نزدیکان این فعالان آذربایجانی، در روزهای گذشته پدر سعید حسینی برای ملاقات با وی به زندان اردبیل مراجعه نموده است که رئیس زندان اردبیل به پدر این فعال آذربایجانی عنوان نموده امکان ملاقات با وی وجود ندارد.

 

نزدیکان سعید حسینی عنوان می کنند، رئیس زندان از حضور وی در بند امنیتی زندان اردبیل خبر داده و عنوان نموده اختیار این بند زندان بر عهده وزارت اطلاعات می باشد.

 

اعمال فشار بر خانواده بازداشت شدگان

 

بر اساس این گزارش، در روزهای گذشته ماموران امنیتی به منزل دایی سعید حسینی مراجعه نموده و برخی از لوازم منزل دایی وی را نیز مصادره نموده اند.

 

به گفته نزدیکان سعید حسینی، ماموران امنیتی کامپیوتر، کتاب ها و دست نوشته هایی که به سعید حسینی تعلق داشته را با خود برده اند.

 

به گفته ایشان، همچنین ماموران امنیتی از دایی این فعال آذربایجانی تعهد گرفته و از وی خواسته اند که از شهر خارج نخواهد شد.

 

نزدیکان این فعالان آذربایجانی با ابراز نگرانی از سلامتی ایشان اقدامات ماموران امنیتی را پرونده سازی بر علیه این فعالان عنوان می نمایند.

 

چهارشنبه ۳۰بهمن۹۲ سعید حسینی و ناصر عبدالحسین زاده پس از ۳ روز بازداشت در بازداشتگاه اطلاعات نیروی انتظامی پارساباد به بازداشتگاه اداره اطلاعات اردبیل انتقال یافتند.

 

ایشان روز دوشنبه ۲۸بهمن۹۲ از سوی ماموران امنیتی در شهر پارساباد مغان بازداشت شدند.

 

تاکنون علت بازداشت و اتهام احتمالی این دو فعال دانشجویی مشخص نشده است.

 

این دو فعال دانشجویی دانشگاه پیام نور گرمی پیشتر به دلیل فعالیتهای مدنی از جمله تحصن و درخواست آموزش به زبان مادری در محیط دانشگاه به دو ترم تعلیق از تحصیل محکوم شده بودند.

زندانیان