نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

پایان اعتصاب غذای زنان درویش در زندان قرچک پس از ۱۶ روز

30-ژوئن-2018

گروه خبری: اقلیت های دیني - زنان -

سایت نفس در قفس: زنان درویش محبوس در زندان قرچک ورامین که از تاریخ ۲۵ خردادماه در اعتراض به حمله خشونت‌بار ماموران گارد ویژه این زندان به خود دست به اعتصاب غذا زده بودند، امروز شنبه ۹ تیرماه با انتشار نامه‌ای پایان اعتصاب غذای خود را اعلام کردند.

به گزارش مجذوبان نور، زنان درویش محبوس در زندان قرچک ورامین که از تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ در اعتراض به حمله خشونت‌بار ماموران گارد ویژه این زندان به خود دست به اعتصاب غذا زده بودند، امروز شنبه ۹ تیرماه ۱۳۹۷ پس از گذشت ۱۶ روز با انتشار نامه‌ای به اعتصاب غذای خود پایان دادند.

زنان درویش زندانی ضمن تشکر از کسانی که با آن‌ها ابراز همدردی کردند، در بخشی از این نامه گفته‌اند:

“برادران و خواهران سلسله جلیله نعمت‌اللهی گنابادی و تمام عزیزانی که در هر کسوتی صدای نوع‌دوستی و ابراز همدردی آنان به گوش ما رسید.

ضمن ادای تشکر و احترام خدمت شما عالی‌جنابان و ابراز تأسف برای مسئولینی که حقیقتاً ذره‌ای سودای خلق خدا را در سر ندارند و دیدید که نه‌تنها حافظ جان و نوامیس ما نبودند بلکه زندان را به شکنجه‌گاه زنان و مردان درویش مبدل نمودند.

برادران متحصن ما در زندان تهران بزرگ چه نیک گفتند که آن هنگام که مطالبه قانونی و حقوقی شهروندان، وکلا و حقوقدانان با استبداد پاسخ داده شود، هر خواست و مطالبه‌ای، بیهوده و گمان اصلاح و عدالت را از حقیقت تهی می‌کند. اگرچه با این وضعیت نابسامان و محرومیت‌های موجود در زندان حتی در غیر اعتصاب غذا هم امنیت جانی و سلامت نداریم اما با اعلام خاتمه اعتصاب غذای خود داد خویش را از این بیدادی که علیه درویشان گنابادی می‌رود نزد خداوند متعال می‌بریم بدان امید که آفتاب عدل و داد بر گستره ایران زمین تابنده باشد.

در چَه و حبسِ جهان گرچه رهین دلویم
چند یعقوب دل‌آشفته به کنعان داریم

شمس تبریز شهنشاه همه مردان است
ما از آن قطب جهان حجت و برهان داریم

والسلام علی من اتبع الهدی
درویشان زندانی در زندان قرچک”

لازم به یادآوری است، مورخ ۲۳ خردادماه ماموران گارد ویژه زندان قرچک ورامین با هجوم به داخل زندان، زنان درویش را با باتوم و شوکر به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند و هر کدام از زنان را به صورت انفرادی به بندهای مختلف زندان منتقل کرده‌اند. حال تعدادی از این زنان وخیم گزارش شد و تمامی آنها نیز از ملاقات با خانواده‌هایشان محروم شدند.

در تاریخ ۲۵ خردادماه زنان درویش محبوس در زندان قرچک ورامین در اعتراض به حمله‌ی خشونت‌بار مأموران گارد ویژه این زندان به زنان درویش زندانی، دست به اعتصاب غذا زدند. حمله‌ی ماموران گارد ویژه زندان به زنان درویش زندانی به حدی بوده است که چند تن از آنها دچار آسیب‌های جدی شده‌اند و از خدمات پزشکی نیز محروم هستند.

برچسب ها:

زندانیان