نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

پایان اعتصاب غذای علیرضا رسولی پس از موافقت مسولان با خواسته‌هایش

29-دسامبر-2014

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: علیرضا رسولی، زندانی سیاسی زندان مرکزی ارومیه پس از ۵۰ روز به اعتصاب غذای خود پایان داد.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، این زندانی سیاسی که از روز ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۳ در اعتصاب غذا به سر می‌برد، پس از موافقت مسولان با خواسته‌‌ی وی مبنی بر درمان بیماری‌اش، دیروز ۷ دی ماه جاری به اعتصاب غذای خود پایان داد.

یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود در این خصوص به گزارش‌گر «نفس در قفس» گفت: «روز ۷ دی ماه، نمایندگانی از داستانی در زندان حاضر شده و در حضور برخی از اعتضای خانواده‌ی علیرضا رسولی به وی قول دادند تا ظرف ۱۵ روز آینده مشکل وی را حل خواهند کرد.»

گفته می‌شود، مسولان به وی قول مساعد داده‌اند که یا با مرخصی درمانی‌اش موافقت خواهند کرد و یا بخشی از هزینه‌های درمانی‌اش را خواهند پرداخت.

علیرضا رسولی از پوکی استخوان شدید رنج برده و نیاز به عمل جراحی تعویض مفاصل دارد. این در حالی است که، مسولان زندان تاکنون از ارائه‌ی خدمات درمانی مناسب و یا اعطای مرخصی درمانی به وی امتناع کرده‌اند.

به گفته‌ی نزدیکان این زندانی سیاسی، مسولان زندان در پاسخ به وی گفته‌اند که چون وی پیش از زندانی شدن مبتلا به این بیماری بوده بنابراین امکان پرداخت هزینه‌ی درمان وی را ندارند و از سوی دیگر به دلیل «اتهامات سیاسی» نیز نمی‌توانند به وی مرخصی استعلاجی اعطا کنند.

این زندانی سیاسی، در اسفند ماه ۱۳۹۱ در مهاباد بازداشت و توسط شعبه‌ی ۱ دادگاه انقلاب این شهر به تحمل ۳ سال و نیم حبس محکوم شد.

وی پس از تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری شهرستان مهاباد در پی آتش‌سوزی در مدرسه‌ی شین‌آباد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

برچسب ها:

زندانیان