نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

پایان ممنوع الملاقاتی نسرین ستوده در زندان اوین

19-فوریه-2019

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: پیام درفشان وکیل مدافع نسرین ستوده وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر، که در بند زنان زندان اوین به سر می برد، از پایان ممنوع الملاقاتی موکلش خبر داد و گفت که ممنوعیت ملاقات موکلم به دستور رئیس زندان اوین بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، امروز سه‌شنبه ۳۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۷، پیام درفشان، وکیل مدافع نسرین ستوده گفت: خانم ستوده وکیل دادگستری به خاطر آنچه «پیدا شدن قیچی در لوازم شخصی‌‌اش» عنوان شده بود، با دستور رئیس زندان اوین به مدت ۳ هفته ممنوع‌الملاقات و دقیقاً پس از پایان مدت مذکور، ممنوع‌الملاقاتی وی برداشته شد.

این وکیل دادگستری افزود: با توجه به طرح خصوصی‌سازی زندان‌ها و اینکه اساسا زندانیان با دریافت جیره خشک مبادرت به آشپزی می کنند تمام ابزار آشپزی از جمله چاقوهای متعدد و مختلف در اختیار آنان قرار دارد اما اینکه چطور یک قیچی نزد موکلم اهمیت یافته، جای پرسش و سوال است.

وی اضافه کرد: با توجه به شخصیت موکلم باید توجه داشت اینکه وجود یک قیچی موجب بهانه جویی برای صدور دستور ممنوعیت ملاقاتی شود فاقد هر گونه وجاهت است.

درفشان همچنین از نامه نگاری ستوده با رئیس سازمان زندان‌ها و مدیرکل زندان‌های استان تهران خبر داد و گفت: این نامه‌ها در سیستم سازمان زندان‌ها به ثبت رسیده و موضوع آن در خصوص مسائل و مشکلات مربوط به بند زنان زندان اوین است.

برچسب ها:

زندانیان