نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

پرونده‌ای دیگر برای کشیش زندانی «فرشید فتحی» از سوی روحانی زندان

7-مارس-2015

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: روحانی بند ۱۰ زندان رجایی شهر کرج که خواستار ضبط و توقیف کتب مذهبی مسیحیان بند شده بود در پی ممانعت ایشان شکایتی مبنی بر توهین از کشیش فرشید فتحی کرده است. این موضوع می‌تواند برای وی حکم ۲ سال زندان را در پی داشته باشد.

به گزارش «محبت نیوز»،  روحانی و پیش نماز بند ۱۰ زندان رجایی شهر کرج طی روز پنج‌شنبه ۱۴ اسفند ماه سالجاری از مسیحیان این بند می‌خواهد که کتب مذهبیشان ( انجیل ) را جهت بازرسی به وی تحویل دهند که این موضوع با مخالفت این زندانیان روبرو می‌شود.

به گفته یکی از زندانیان این بند: “پیشنماز بند ۱۰ بنام «مرتضوی» طی درخواستی بی‌دلیل دستور تحویل گرفتن کتابهای شخصی مسیحیان زندانی را جهت بازرسی صادر نمود. از آنرو که مسیحیان این بند کتابهای مذهبی خود را از مسیرهای قانونی و با موافقت رئیس زندان و حفاظت وارد نموده‌اند حاضر به تحویل آنها به پیش نماز نشدند.»

این منبع در ادامه بیان داشت: «روحانی بند نیز که از این موضوع ناراحت شده بود به دروغ گزارشی مبنی بر توهین برای کشیش فرشید فتحی پر کرده و این موضوع می‌تواند برای وی حکم ۲ سال زندان علاوه بر محکومیت قبلی وی، را در پی داشته باشد.»

به گزارش هرانا، مجموعه فعالان حقوق بشر، پیشنماز و روحانیون هر بندی از سوی واحد فرهنگی زندان به داخل بند‌ها اعزام می‌شود و این روحانیون حقی جهت بازرسی و یا توبیخ زندانیان ندارند.

پیش از این نیز کشیش فرشید فتحی صبح روز دوشنبه ۸ دی ماه (برابر با ۲۹ دسامبر ۲۰۱۴) با حضور در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی در تهران از سوی قاضی صلواتی حکم یک سال زندان اضافه ، به وی ابلاغ گردید.

اتهامات جدید کشیش فرشید فتحی که دوماه پیش از سوی دادگاه برای وی صادر شده بود به اتهام واهی نگهداری مشروبات الکلی در زندان عنوان شده که نامبرده این اتهام را در دادگاه رد و آن را نپذیرفت. این زندانی نوکیش مسیحی هم اکنون در انتظار حکم دادگاه تجدید نظر و رسیدگی مجدد به این پرونده بسر می‌برد که اکنون با شکایت و باز شدن پرونده دیگری برای  وی مبنی بر توهین به روحانی زندان مشخص نیست چه حکم ناعادلانه دیگری برای وی صادر گردد.

فرشید فتحی، نوکیش مسیحی و از رهبران کلیساهای خانگی است که صبح روز سه‌شنبه ۲۸ مرداد ماه سالجاری، به دستور دادگاه انقلاب و توسط سازمان زندان‌ها از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج انتقال یافت.

وی چهار سال قبل در روز یکشنبه ۵ دی ماه ۱۳۸۹ در آستانه سال نو میلادی در پی بازداشتهای گسترده و از پیش تعیین شده توسط ماموران امنیتی بازداشت و در ‌‌‌نهایت به ۶ سال زندان محکوم شد. در پی این حادثه نیز شمار بسیاری از شهروندان مسیحی و از اعضا کلیساهای خانگی در تهران و برخی شهرستان‌ها نیز بازداشت شدند.

برچسب ها:

زندانیان