نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

پرونده اعتراضات هفت تپه؛ سپیده قلیان فردا محاکمه خواهد شد

9-آگوست-2019

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سپیده قلیان، از متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه روز شنبه برگزار خواهد شد.

به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سپیده قلیان، از متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه روز شنبه ۱۹ مردادماه ۹۸ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمین این پرونده قرار بود صبح روز شنبه ۱۲ مردادماه با حضور متهمین پرونده در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه برگزار شود با این حال این جلسه به روزهای بعد موکول شد. خبرگزاری ایلنا روز یکشنبه در گزارش خود در ارتباط با این جلسه دادگاه از ابلاغ کیفرخواست متهمین پرونده خبر داده بود.

لازم به ذکر است در خلال انتقال متهمین به ساختمان دادگاه انقلاب، عسل محمدی یکی از متهمین این پرونده که با قرار وثیقه آزاد بود همزمان بازداشت و گفته می‌شود  مبلغ وثیقه وی نیز توسط قاضی مقیسه به میزان ۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

همچنین همزمان با انتقال متهمین تعدادی از فعالان مدنی که به همراه خانواده متهمین در مقابل دادگاه حاضر شده بودند از جمله ۳ فعال کارگری به نام های رهام یگانه، هیراد پیربداقی و فرید لطف آبادی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و پس از تفهیم اتهام “اخلال در نظم عمومی” و صدور قرار بازداشت موقت به زندان اوین منتقل شدند.

زندانیان