نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

پزشکی قانونی هفته‌ای پس از مرگ جنازه یک جوان عرب را به خانواده‌اش تحویل دادند

1-نوامبر-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس:‌ به گفته‌ی یک خانواده عرب و با توجه به آزمایشات پزشکی قانونی، فرزندشان بر اثر شکنجه کشته شده است.

 

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، اواخر هفته‌ی گذشته (دوم آبان‌ماه) جسد یک شهروند عرب به نام حسین عرمشی ٣٧ ساله فرزند صباح توسط پزشکی قانونی اهواز به خانواده‌ی مقتول تحویل داده شد.

 

گفته شده یک هفته قبل از تحویل جنازه به خانواده، این شهروند عرب کشته شده است.

 

فعالان حقوق‌بشر اهواز می‌گویند: این شهروند ساکن “کوی علوی” در اثر شکنجه فوت کرده و خانواده‌ی عرمشی (جادری) وجود شکستگی در دنده‌ها و جمجمه‌ی حسین را مشاهده کرده‌اند.

 

تاکنون مسئولان پزشکی قانونی اهواز از ارائه‌ی اطلاعات درباره‌ی چگونگی مرگ این شهروند عرب و نهاد حکومتی که وی را بازداشت کرده است طفره می‌روند.

 

منابع محلی در اهواز اعلام کرده‌اند که تاکنون غیبان عبیداوی از حمیدیه، محمد چلداوی از اهواز، رضا مغامسی از دزفول، محمد کعبی از شوش و ناصر آلبوشوکه از اهواز و علیرضا غبیشاوی از اهالی خلف آباد زیر فشار و شکنجه‌ی مأموران حکومتی جان باخته‌اند.

 

همچنین در اوایل ماه جاری ٢ شهروند دیگر عرب به نام‌های کمال تمیمی ٣٠ ساله و حبش مشعلی ٢٨ ساله توسط نهادهای اطلاعاتی شادگان و حمیدیه بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال یافته‌اند.

 

با گذشت چند روز از دستگیری این دو فرد اما تا کنون از سرنوشت دستگیر شدگان اطلاعی در دسترس نیست و به احتمال زیاد در بازداشتگاه های انفرادی بسر می‌برند.

زندانیان