نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

پس از ۲۳ روز اعتصاب؛ ابوالفضل عابدینی به اعتصاب غذای خود پایان داد

24-آگوست-2013

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: ابوالفضل عابدینی، زندانی سیاسی تبعیدی به زندان اهواز که از روز دوشنبه، ۲۸ مرداد به اعتصاب غذای خود پایان داد.

 

به گزارش کلمه، ابوالفضل عابدینی که از پنجم مردادماه سال جاری و در اعتراض به انتقال ناگهانی‌اش از زندان اوین به زندان کارون اهواز دست به اعتصاب غذا زده بود، روز دوشنبه ۲۸ مردادماه اعلام کرده که به اعتصاب غذای خود پایان داده است.

 

ابوالفضل عابدینی زندانی سیاسی و شاهد شکنجه های ستار بهشتی اوایل مرداد ماه به زندان اهواز تبعید شد و در اعتراض به تبعید غیر قانونی خود دست به اعتصاب غذا زد.

 

ابوالفضل عابدینی در مدت حضور ستار بهشتی در بند ۳۵۰ زندان اوین شاهد علائم شکنجه های روی بدن وی بود و نزد شهریاری بازپرس تحقیق علت مرگ ستار بهشتی شهادت داده بود.

 

این عضو حزب پان‌ایرانیست فروردین ماه ۱۳۸۹ توسط دادگاه انقلاب اهواز به اتهامات ارتباط با دول متخاصم، فعالیت‌های حقوق بشری و تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه های بیگانه به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم و یک سال بعد از صدور حکم اول، بار دیگر از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه ای به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس تعزیری دیگر محکوم شد.

 

طی هفته های گذشته ۴۵ زندانی سیاسی در بیانیه با تقدیر از اراده استوار و اعتراض به حق ابوالفضل عابدینی مصرانه از وی خواسته بودند که به این اعتصاب غذا خاتمه دهد: فریاد بلند مظلومیت تو امروز با اعتصاب غذای طولانی‌ات نه تنها در ایران عزیز بلکه فرا‌تر از آن به گوش آنهایی که قلبشان برای انسانیت و حق و حقیقت می‌تپد رسیده و آن قلب‌ها را در پایمردی و پایداریت به تحسین وا داشته است.

 

همچنین ابوالفضل قدیانی در نامه ای از عابدینی خواسته بود به اعتصاب غذای خود خاتمه دهد.

 

پیش از این ﻣﺎﺩﺭ ﺍﺑﻮﺍﻟﻔﻀﻞ ﻋﺎﺑﺪﯾﻨﯽ درباره ملاقات خود با فرزندش گفته بود: ﻫﺮ ﭼﻘﺪﺭ ﺑﻪ ﺍﺑﻮﺍﻟﻔﻀﻞ ﺍﺻﺮﺍﺭ ﮐﺮﺩﻡ ﻏﺬﺍ ﺑﺨﻮﺭﺩ ﺍﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﺣﺮﻓﻢ ﻧﺪﺍﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺑﻤﯿﺮﻡ ﻫﻢ ﺍﻋﺘﺼﺎﺏ ﻏﺬﺍﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻧﺨﻮﺍﻫﻢ ﺷﮑﺴﺖ.

 

ساره عیوضی مادر این زندانی سیاسی تصریح کرده بود: ابوالفضل بشدت لاغر شده و وضعیت خوبی نداشت. من و برادرانش نگرانش هستیم. نمی‌دانیم باید به کی و کجا پناه ببریم و مشکلمان را به چه کسی بگوییم تا حلش کنند. قرار بود به ابوالفضل مرخصی بدهند. به او مرخصی ندادند. حتی سال هاست که ملاقات حضوری هم نداده‌اند. من یک مادرم. چه گناهی کردم که نباید بچه‌ام و عزیز دلم را در آغوش بگیرم.

 

مادر این زندانی سیاسی همچنین در نامه ای به علی مطهری از او خواسته بود که فرزندش را از اهواز به زندان اوین منتقل کند.

زندانیان