نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

پس از ۵ سال؛ رهایی یک نوجوان از اعدام در فاریاب

15-جولای-2019

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: یک زندانی نوجوان در شهرستان فاریاب در استان کرمان، که پیشتر در ۱۶ سالگی به اتهام قتل بازداشت و به اعدام محکوم شده بود، پس از تحمل ۵ سال حبس با جلب رضایت اولیای دم از مرگ رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس، خانواده فاریابی با گذشت از حکم اعدام، زندگی دوباره به یک نوجوان بخشیدند.

مراسم گذشت اولیای دم از حکم اعدام متهمی که اکنون ۲۱ ساله است، با حضور رئیس حوزه قضایی شهرستان فاریاب و جمعی از مسئولین و ریش سفیدان در محل دادگستری این شهرستان برگزار شد.

رئیس حوزه قضائی شهرستان فاریاب گفت: “خانواده نیکوکار فاریابی و اولیای دم با اعلام رضایت از اجرای حکم اعدام، حیاتی دوباره به متهم به قتل اهدا کردند”.

این مقام قضائی یادآور شد: “محکوم علیه یک جوان اهل شهرستان فاریاب است که در سال ۹۳ و در اثر عدم کنترل خشم و پس از  یک مشاجره با سلاح گرم اقدام به قتل آن مرحوم که وی نیز یک جوان بوده است می‌کند”.

سالاری عنوان کرد: “با توجه به اظهار پشیمانی محکوم علیه و تایید حسن خلق و رفتار وی از سوی زندان جیرفت و اینکه نامبرده فاقد سابقه کیفری بوده است و از طرفی در هنگام ارتکاب جرم یک نوجوان ۱۶ ساله بوده است و قتل به صورت ناگهانی اتفاق افتاده است زمینه وساطت و تلاش در جهت ایجاد صلح و سازش و گذشت از اعدام فراهم شد”.

زندانیان