نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

پس از ۵ ماه پیگیری، دو زندانی زن درویش به مرکز درمانی اعزام شدند

26-جولای-2018

گروه خبری: اقلیت های دیني - زنان -

سایت نفس در قفس: سپیده مرادی و شکوفه یداللهی دو تن از زنان درویش گنابادی محبوس در زندان قرچک ورامین، روز گذشته پس از ۵ ماه پیگیری‌های مستمر به مراکز درمانی اعزام و سپس به زندان بازگردانده شدند.

به گزارش مجذوبان نور، روز چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ سپیده مرادی سروستانی و شکوفه یداللهی دو زن درویش محبوس در زندان قرچک ورامین سرانجام پس از ۵ ماه پیگیری‌های مستمر به مراکز درمانی اعزام شدند.

خانم یداللهی در حادثه‌ی موسوم به گلستان هفتم در اثر اصابت جسم سنگین به ناحیه جمجمه دچار اختلال در بویایی و بینایی و شنوایی شده بود که سرانجام پس از ۵ ماه تحمل درد و عوارض ناشی از جراحات وارده روز گذشته برای معاینه‌ی مقدماتی به بیمارستان اعزام و سپس به زندان بازگردانده شد.

سپیده مرادی نیز به دنبال دندان‌درد شدید پس از پنج ماه تعلل در روند درمانی به سبب ممانعت مسئولین بهداری زندان زنان قرچک از اعزام به مراکز درمانی تخصصی، سرانجام روز گذشته توسط پزشک متخصص معاینه و به زندان بازگردانده شد.

این دو زن درویش محبوس در زندان قرچک ورامین، پیشتر در تاریخ ۲۵ تیر ۱۳۹۷ برای دومین بار در اعتراض به محرومیت درویشان زندانی از حق وکیل و عدم رعایت تشریفات قانونی در روند دادرسی از حضور در دادگاه خودداری کردند.

خانم یداللهی و خانم مرادی در جریان حادثه گلستان هفتم مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفتند و مانند دیگر زنان درویش زندانی در دوران بازجویی و حتی بازداشت در زندان قرچک از توهین، تحقیر و شکنجه بی‌نصیب نماندند.

پیش‌تر سپیده مرادی و شکوفه یداللهی، همراه با دیگر زنان درویش محبوس در زندان قرچک ورامین در اعتراض به حمله‌ی خشونت‌بار روز چهارشنبه‌ ۲۳ خردادماه مأموران گارد ویژه این زندان به زنان درویش زندانی، دست به اعتصاب غذا زدند.

زندانیان