نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

پس از ۸ سال؛ رهایی از اعدام یک زندانی در بندرعباس

10-می-2019

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: یک زندانی متهم به قتل در بندرعباس، پس از گذشت هشت سال با رضایت اولیای دم از مرگ رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری میزان، مظفر حمزه‌ئی معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان، گفت: “در نخستین ماه از بهار پرونده‌ای با موضوع قتل در شورای حل اختلاف ویژه زندان شهرستان بندرعباس با صلح و سازش و نجات جوان زندانی مختومه شد”.

وی در تشریح جزئیات این پرونده اظهار کرد: “در اوایل سال جاری پرونده‌ای با موضوع قتل در یک نزاع در روستایی در حوزه قضائی شهرستان حاجی آباد مطرح و پس از تحقیقات اولیه توسط مقام قضائی و مرجع انتظامی مشخص شد که در حاشیه یک مراسم عروسی؛ نزاعی رخ داده و فردی ۱۸ ساله حین نزاع بر اثر اصابت چاقو جان خود را از دست داده است”.

حمزه‌ئی افزود: “در نهایت ضارب دستگیر شد و به ایراد جرح با چاقو و قتل مقتول اقرار کرد”.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان در ادامه عنوان کرد: “با تکمیل پرونده و درخواست اعدام اولیاء دم و اعلام ختم تحقیقات و رسیدگی در شعبه اول دادگاه کیفری استان هرمزگان حکم اعدام متهم به قتل(ه-ع) صادر شد.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: “با توجه ندامت متهم به قتل، شعبه ۲۱ شورای حل اختلاف شهرستان بندرعباس مستقر در زندان مرکزی بندرعباس به پرونده ورود کرد و با تشکیل جلسات متعدد اعضای شورا و خانواده مقتول در روستای محل سکونت وی و با حضور ریش سفیدان، بزرگان و خیرین محلی در نهایت این تلاش‌ها به بار نشست و اولیاء دم با مصالحه رضایت خود را اعلام و این زندانی، با گذشت اولیاء دم دوباره به زندگی بازگشت”.

زندانیان