نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

پلیس سنندج حدود یکصد جوان کُرد را بازداشت کرد

8-مارس-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: نزدیک به ١۵٠ دختر و پسر کُرد در سنندج از سوی پلیس این شهر به دلایل نامعلومی در یک گردهمایی عمومی بازداشت شدند.

 

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، شامگاه پنج‌شنبه، پانزدهم اسفندماه، نزدیک به ١۵٠ پسر و دختر ساکن شهر سنندج در یکی از باغات مسیر جاده‌ی دهگلان حدفاصل “صلوات آباد” بازداشت و به زندان انتقال یافتند.

 

به گفته یک منبع مطلع، درپی بازداشت این جوانان، روز جمعه خانواده‌هایشان در مقابل اداره‌ی پلیس در خیابان “کشاورز (وکیل)” تجمع نمودند و خواستار آزادی فرزندانشان شدند.

 

این منبع همزمان از ایجاد فضای امنیتی در شهر خبر داد.

 

تاکنون هویت و دلیل بازداشت دسته جمعی این جوانان کُرد که سن آنها کمتر از ٣٠ سال می‌باشد همچنان نامعلوم است، اما گزارشات ارسالی حاکی از گردهمایی شهروندان کُرد در آستانه‌ی روز هشتم مارس می‌باشد.

 

طی روزهای گذشته چندین تن از مدافعان حقوق زنان شهر سنندج از سوی مراکز امنیتی و قضایی شهر سنندج احضار و برای برگزاری مراسم روز ٨ مارس مورد تهدید قرار گرفته بودند.

 

طبق گزارش‌های انتشار یافته، سیمین چایچی، سوسن رازانی، خالد و غالب حسینی، مظفر صالح‌نیا و خلیل کریمی از جمله فعالانی بودند که با تهدید مراکز امنیتی و قضایی در شهر سنندج مواجه گردیدند.

زندانیان