نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

پیام شکیبا زندانی سیاسی از زندان رجایی‌شهر کرج آزاد شد

3-فوریه-2021

گروه خبری: زندانیان -

نفس در قفس، ۱۵ بهمن ۱۳۹۹: پیام شکیبا، زندانی سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج ساعتی پیش آزاد شد.

به گزارش «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، پیام شکیبا که از اسفند ۱۳۹۵ بازداشت شده بود بعد از حدود ۴ سال زندان رجایی شهر کرج آزاد شد. پیام شکیبا در سال ۱۳۹۶ توسط دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. حکمی که نهایتا در دادگاه تجدیدنظر نیز عینا تایید شد و با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۵ سال آن قابل اجرا بود. با توجه به اجرای قانون جدید کرونا با کاهش حبس در تابستان ۱۳۹۹ همزمان با صدور برگه آزادی این زندانی سیاسی وزارت اطلاعات  با کارشکنی و گشودن پرونده جدید مانع از آزادی این زندانی سیاسی شده و وی را به بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل و مورد بازجویی قرار دادند.

 

بعد از گذراندن حدود ۳۶ روز انفرادی ابتدا به بند عمومی زندان اوین و سپس به زندان رجایی‌شهر منتقل کردند. دادگاه این زندانی سیاسی از بابت پرونده جدید در تاریخ ۲۹ دی ۱۳۹۹ در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مظلوم محاکمه شده بود.

با صدور رای این دادگاه و تبرئه وی از امروز عصر از زندان رجایی‌شهر آزاد شد.

پیام شکیبا در تاریخ ۴ اسفندماه ۱۳۹۵ پس از خروج از منزل توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. وی در آذرماه ۹۶ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی احمدزاده به اتهاماتی از جمله ”اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام ” به تحمل ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. حکمی که نهایتا در دادگاه تجدیدنظر نیز عینا تایید شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۵ سال آن قابل اجرا بود.

 

زندانیان