نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

پیشکسوت کشتی با اهدای مدال المپیک یک زندانی را از چوبه دار نجات داد

25-فوریه-2019

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: یک زندانی متهم به قتل در تهران با تلاش علی اکبر حیدری، پیشکسوت کشتی که مدال المپیک خود را به خانواده مقتول اهدا کرد، با رضایت اولیای دم از مرگ رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، علی اکبر حیدری، پیشکسوت کشتی، مدال المپیک خود در المپیک ۱۹۶۴ توکیو را به بازماندگان متوفی ای که به قتل رسیده بود، اهدا کرد و با این حرکت جوانمردانه رضایت اولیای دم را گرفت تا جان یک زندانی را نجات دهد.

این اتفاق در حالی صورت گرفت که زندانی جوان به اتهام قتل در تهران به اعدام محکوم شده بود و این پیشکسوت کشتی به همراه تعداد دیگری از پیشکسوتان این رشته ورزشی نزد خانواده متوفی رفته و با اهدای مدال المپیک خود رضایت اولیای دم را جلب و مانع از اعدام متهم شد.

در همین ارتباط اعضای هیات مدیره صندوق پیشکسوتان نیز در محل این صندوق گرد هم آمده و از حیدری طی مراسمی تجلیل کردند.

در این مراسم سید مصطفی ابطحی مدیرعامل و سید جواد موسوی رئیس هیأت مدیره این صندوق و پیشکسوتانی همچون محمد نصیری، جعفر کاشانی، ناصر عظیمی، تقی عسگری، فرامرز ظلی، حسن روشن، حسن امن زاده، بهرام مشتاقی، رحیم علی آبادی، مهدی مناجاتی، فردین معصومی، مهدی مناجاتی، مسعود صالحیه، سلمان حسام، حاج کریم، حسن میرزاآقابیک، پرویز هادی، جمشید آرش، منوچهر زندی، مهدی محبی، محمد محمودی و مصطفی حسین خانی شرکت داشتند.

زندانیان