نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

چهل و پنجمین روز اعتصاب غذای حسین سپنتا در زندان عادل‌آباد شیراز

4-ژوئن-2019

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: حسین سپنتا، زندانی سیاسی محبوس در زندان عادل‌آباد شیراز چهل و پنجمین روز اعتصاب غذای خود را پشت سر گذاشت.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، حسین سپنتا با مطالباتی از جمله درخواست آزادی مشروط و نیز مرخصی و هواخوری از روز ۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ در بند ۱۴ زندان عادل‌آباد شیراز دست به اعتصاب غذا زده‌ است.

به گفته‌ی یک منبع مطلع، حسین سپنتا از ۲ سال پیش امکان استفاده از حق آزادی مشروط را داشته ولی مسئولان قضایی و امنیتی با این درخواست وی مخالفت می‌کنند و پس از اعتصاب غذا مورد بازجویی ماموران وزارت اطلاعات قرار گرفته است.

آقای سپنتا متولد ۱۳۶۱ است که بار اول در سال ۱۳۸۰ دستگیر شده و بر اثر شکنجه از ناحیه‌ی نخاع آسیب دیده بود. وی بار دوم در سال ‍۱۳۹۲ بازداشت و به پلاک ۱۰۰ اداره‌ی اطلاعات شیراز منتقل می‌شود. در این دور از بازجویی‌ها نیز داروهای وی در اختیارش قرار نگرفته و باعث تشدید بیماری‌اش شده است.

وی محکوم به تحمل ۱۰ سال حبس است.

هم‌چنین وحید پرکشاطی و محمدمهدی برزو دیگر زندانیان محبوس در این بند به مدت ۶ ماه از تحصیل در زندان محروم شده‌اند. علت این محرومیت اعتصاب غذای این زندانیان در همراهی با آقای سپنتا عنوان شده است.

آن‌ها هم‌چنین به مدت ۶ ماه از ملاقات نیز محروم هستند.

این ۲ زندانی به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام به ترتیب به تحمل ۱۵ و ۷ سال حبس محکوم شده‌اند.

زندانیان