نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

کبودوند به بهداری زندان منتقل شد

2-ژوئن-2012

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: محمدصدیق کبودوند به بهداری زندان اوین منتقل شد.

به گزارش کوردستان میدیا، وخامت اوضاع جسمی محمد صدیق کبودوند، فعال حقوق بشری، مسئولین زندان اوین را ناچار ساخت تا وی را به بهداری زندان منتقل کنند. وی همچنان در اعتصاب غذا بسر می‌برد.
محمدصدیق کبودوند، فعال حقوق بشری و روزنامه‌نگار کُرد، از روز شنبه هفته گذشته برای دومین بار دست به اعتصاب غذا زده و امروز صبح یکشنبه به علت وخامت جسمی و کاهش فشار خون به بهداری زندان اوین منتقل شد.

محمد صدیق کبودوند از بیماری پروستات رنج میبرد و پزشک قانونی برای وی عدم تحمل کیفری صادر نموده است ولی دستور پزشک برای معالجه وی از سوی زندان و مراکز مرتبط نادیده گرفته شده است. محمد صدیق کبودوند، مورخه ۱۰ تیر ۱۳۸۶ شمسی بازداشت و در دادگاه انقلاب تهران به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” از طریق تشکیل سازمان حقوق بشر کردستان به ۱۰ سال زندان محکوم شد.

وی به اتهام تبلیغ علیه رژیم ایران از طریق ارتباط با سازمان‌های بین‌المللی و ارتباط با کوفی عنان دبیر کل سابق سازمان ملل متحد و گفت‌وگو با رسانه‌های خارجی نیز به ۱ سال زندان محکوم شد، که در مجموع ۱۱ سال زندان می‌باشد. این حکم در شعبه ۵۶ دادگاه تجدید نظر تهران به ۱۰ سال تقلیل یافت.
به گفته خانواده کبودوند، نامبرده تا قبل از بازداشت هیچ گونه سابقه بیماری نداشته و به علت شرایط سخت زندان انفرادی به بیماری‌های تنفسی و کلیوی و پوستی دچار و یک بار هم سکته خفیف داشته است.

زندانیان