نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

کرونا جان زندانیان را تهدید می‌کند؛ مبتلا شدن علی یونسی دانشجوی بازداشتی به کرونا

12-ژوئن-2020

گروه خبری: دانشجویان - زندانیان -

نفس در قفس، ۲۳خرداد۱۳۹۹: علی یونسی، دانشجوی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف و دارای مدال طلای المپیاد نجوم، در ادامه بازداشت خود در بند ۲۰۹ زندان اوین به کرونا مبتلا شده است.

به گزارش «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، رضا یونسی، برادر علی یونسی با اشاره به مبتلا شدن برادرش به کرونا در زندان، در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «علی یونسی روز گذشته و بعد از بیش از دو و نیم هفته تلفن زد و گفت به دلیل ابتلا به کرونا و حال جسمی نامساعد هفته پیش نتوانسته بوده تلفن بزند (با وجود اینکه اجازه تلفن داشته). سه روز پیش و بعد از ۵۹ روز انفرادی به سلول کوچکی منتقل شده که در آنجا همراه با ۷-۸ نفر دیگر در بازداشت هستند. پدر و مادرم و خانواده امیرحسین مرادی امروز به اوین رفتند که پس از ۶۲ روز بتوانند فرزندانشان را ملاقات کنند، اما اجازه ملاقات داده نشد. همچنان اجازه ورود وکیل به پرونده داده نمی‌شود. وکیلی که از طرف خانواده هفته پیش رفته بود به دادسرا، بیرونش کردند.»

 

علی یونسی، در حالی به کرونا مبتلا شده است که وی کماکان بعد از دو ماه بازداشت و انفرادی در بند امنیتی ۲۰۹ نگهداری می‌شود.

 

همچنین دیگر دانشجوی بازداشتی دانشگاه شریف، امیر حسین مرادی نیز همچنان بلاتکلیف در زندان اوین نگهداری می‌شود.

شایان ذکر است که علی یونسی و امیرحسن مرادی دو دانشجوی دانشگاه شریف روز ۲۲فروردین ۱۳۹۹، بازداشت شدند و طبق گفته خانواده و دوستانشان هردو دانشجو هنگام بازداشت به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و با سر وصورت خونین به منزلشان برای تفتیش برده شده بودند.

 

برچسب ها:

زندانیان