نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

کشته شدن سه شهروند از جمله یک کودک بر اثر تیراندازی نیروهای انتظامی

10-می-2019

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: روز جاری، سه شهروند اهل شهرستان دلگان واقع در استان سیستان و بلوچستان که سوار بر یک موتورسیکلت بودند، هدف تیراندازی مستقیم نیروهای انتظامی قرار گرفتند و هر سه نفر آنها از جمله یک کودک ۱۱ ساله جان خود را از دست دادند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، امروز پنج شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، ماموران یگان تکاوری دلگان به سمت موتورسیکلتی که سه سرنشین داشت آتش گشودند و بر اثر آن، هر سه سرنشین که یکی از آنها کودکی ۱۱ ساله بود کشته شدند “.

در این گزارش هویت کشته شدگان، “علیرضا بامری” فرزند ریگی ۱۱ ساله، “امید بامری” فرزند لال بخش ۲۳ ساله و “رحمان بامری” فرزند ایوب ۲۲ ساله اعلام شده است.

در این خصوص سردار “محمد قنبری” فرمانده پلیس استان سیستان و بلوچستان، از کشته شدن به زعم وی “سه شرور مسلح” خبر داد. او بدون ذکر اسامی، این افراد را سارق، مسلح و شرور معرفی کرد که، “برای سرقت کامیون های حاوی بار صیفی جات رفته بودند”.

این ادعا توسط فرمانده پلیس استان، در حالی بیان می شود که، یکی از کشته شدگان این واقعه، کودکی ۱۱ ساله است.

طبق این گزارش یک منبع مطلع درباره ادعای پلیس گفت: “سخنان فرمانده انتظامی دروغ است، چطور ممکن است یک کودک ۱۱ ساله و آن هم برای سرقت بار صیفی جات با موتور سیکلت رفته باشند که نه باری در آن جا میگیرد و نه چیزی”.

این منبع در ادامه گفته است: “این افراد در نزدیکی های محل زندگی‌شان بودند، و یک سلاح به همراه امید بامری بوده که ماموران به آنها ایست دادند و چون توقف نکردند به سمتشان شلیک کرده و کشتند”.

زندانیان