نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

کشته و زخمی شدن دو کولبر در مناطق مرزی

4-می-2019

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: صبح امروز، یک کولبر در مناطق مرزی شهرستان نوسود استان کرمانشاه در پی شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی به سمت گروهی از کولبران جان خود را از دست داد. همزمان یک کولبر دیگر در پی شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی شهرستان سلماس به شدت زخمی شد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، صبح امروز، شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، گروهی از کولبران در ارتفاعات مرزی شهرستان نوسود در کمین نیروهای مرزی سپاه پاسداران قرار گرفتند و در نتیجه‌ی گشودن آتش بر روی کولبران، “صادق عزیزی” فرزند اسکندر از اهالی روستای “بیوند” از توابع دهستان “شروینه” جوانرود، جان خود را از دست داد.

بنا بر این گزارش، این افراد در حین کولبری از سوی نیروهای مستقر در پایگاه مرزی “شوشمی” از توابع شهرستان نوسود، بدون اخطار قبلی و به ظن حمل کالای قاچاق از فاصله ی نزدیک مورد شلیک قرار گرفته اند.

همزمان از شهرستان سلماس گزارش شده است که گروهی از کولبران که در دهستان “شناتال” هدف شلیک مستقیم همین نیروها قرار گرفته اند و در نتیجه یک کولبر به نام “رزگین محمدی” ۲۴ ساله فرزند عبدالکریم از ناحیه پشت به شدت زخمی شد.

در این گزارش آمده است که این افراد در حالی که لوازم برقی به همراه داشته اند، در حدفاصل روستاهای “کوم” و “کوزه رش” هدف تیراندازی قرار گرفته اند.

زندانیان