نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

کشته و زخمی شدن سه کولبر بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی در مناطق مرزی

23-سپتامبر-2019

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: روز گذشته، یک کولبر در مناطق مرزی شهرستان اشنویه در پی شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی به سمت گروهی از کولبران جان خود را از دست داد و یک تن دیگر نیز به شدت زخمی شد. همزمان در خبری مشابه در مناطق مرزی شهرستان ارومیه یک کولبر در پی شلیک مستقیم نیروهای نظامی به شدت زخمی شده است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸، در پی تیراندازی نیروهای زمینی سپاه پاسداران در کوهستان ”کیله‌شین“ از توابع شهرستان اشنویه در استان آذریایجان غربی بر روی کولبران، یک کولبر جان خود را از دست داده و یک تن دیگر هم به شدت زخمی شد.

بر اساس این گزارش: در این حادثه یک کولبر به نام ریبوار عمرزاده ۲۰ ساله فرزند عزت از اهالی روستای پوش آباد جان خود را از دست داد و یک تن دیگر به نام رسول گوران از اهالی روستای کانی رش هم بە شدت زخمی شدە.

همچنین در گزارشی دیگر، امروز یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸، یک کولبر به نام‌های شفیع حمیدی فرزند هاشم در نزدیکی روستای خانیک از توابع شهرستان ارومیه از سوی نیروهای سپاه پاسداران هدف قرار گرفته و از ناحیه‌ی پا به شدت زخمی شد.

در این گزارش آمده است که این کولبران در هردو مورد، بدون اخطار قبلی از فاصله نزدیک و به ظن حمل کالای قاچاق مورد شلیک قرار گرفته شده‌اند.

 

زندانیان