نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

کشته و زخمی شدن ۵ کولبر در مناطق مرزی

18-دسامبر-2019

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: سه شنبه ۲۶ آذرماه دو کولبر در مناطق مرزی سردشت و پیرانشهر در پی شلیک مستقیم نیروهای نظامی زخمی شدند. در تاریخ ۲۳ آذرماه نیز یک کولبر دیگر نیز در مناطق مرزی اشنویه با شلیک نیروهای نظامی جان خود را از دست داد. پیشتر در تاریخ ۱۱ و ۱۲ آذرماه دو کولبر در مناطق مرزی مریوان و پیرانشهر نیز به همین شیوه مجروح شدند. همچنین هویت ۳ کولبر که روز گذشته در ارتفاعات مرزی مریوان بر اثر سرما و کولاک کشته، مصدوم و مفقود شده اند احراز شده است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز سه‌شنبه ۲۶ آذرماه ۱۳۹۸، دو کولبر به نام‌های “هدایت محمودی” در مناطق مرزی سردشت و “علی صابری” در پیرانشهر در پی شلیک مستقیم نیروهای نظامی سپاه پاسداران زخمی شدند.

همچنین شب شنبه ۲۳ ‌آذرماه یک کولبر در پی تیراندازی نیروهای مرزبانی در مناطق مرزی شهرستان اشنویه جان خود را از دست داده است.

هویت کولبر کشته شده “عزیز معروفی، فرزند حسین از اهالی روستای «بیمضرته » از توابع اشنویه، عنوان شده است.

از سوی دیگر روز دوشنبه ۱۱ آذرماه نیز یک کولبر دیگر به نام “یعقوب رضایی”، در مناطق مرزی مریوان مورد برخورد مسلحانه نیروهای مرزی قرار گرفته و به شدت زخمی شده بود.

روز سه‌شنبه ۱۲ آذرماه نیز گروهی از کولبران در ارتفاعات مرزی شهرستان پیرانشهر هدف تیراندازی نیروهای سپاه پاسداران قرار گرفتند و یک کولبر به نام “جلال خالدی” از اهالی مهاباد به شدت زخمی شده است.

 

زندانیان