نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

کلیه‌های جعفرعظیم‌زاده درحال از کار افتادن است

31-می-2016

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: بدنبال معاینه ای که در مدت بسیار کوتاهی در روز شنبه هشتم خرداد در جریان انتقال جعفر عظیم زاده به بیمارستان شهدای تجریش صورت گرفت، دکتر متخصص ارولوژی دستورآزمایش خون و ادرار و سونوگرافی از کلیه های وی را صادرکرد.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، به علت بازگشت سریع جعفر عظیم زاده به زندان، این نمونه برداری ها نه در بیمارستان بلکه در خود زندان و با امکانات آنجا انجام شد.

امروز جواب آزمایشات منتشر شده نشان میدهد که در آزمایشات مریوط به کلیه ها ماده ای بنام کتون دیده شده که نشان از روند تخریب کلیه هاست و طبق نظر متخصصین روند از کار افتادن کلیه ها شروع شده است.

اجسام کتونی حدود ۴ تا ۱۲ ساعت بعد از ظاهر شدن در ادرار، در خون تجمع پیدا می کنند. به همین خاطر است که تشخیص زود هنگام کتواسیدوز از طریق انجام آزمایش کتون ادرار اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در واقع در اثر شکسته شدن بیش از حد ذخایر چربی، مقدار اسید چرب خون (که همان مواد سازنده چربی خون است) به طرز خطرناکی بالا می رود و این اسیدهای چرب اضافی به “اجسام کتون” تبدیل می شوند.

جعفر عظیم زاده با پشت سر گذاشتن ۳۳ روز اعتصاب غذا، جانش در خطر است در حالیکه مسؤلان قضائی همچنان به قصد شکستن اراده ومقاومت وی، سعی بر عدم پاسخگوئی وعدم اقدام اساسی درجهت حل آن دارند.

برچسب ها:

زندانیان