نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

کوخیان: اگر در زندان مُردم، خون مرا بر زمین نگذارید، قصاص مرا از ماموران اطلاعاتى بگیرید

26-آگوست-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: مهدى کوخیان فعال مدنی آذربایجانی در زندان مراغه با خطر مرگ مواجه است .

به گزارش آذوح، وی در گفتگویی با یکی از نزدیکان خود خبر از ضرب و شتم شدید خود توسط مسئولان زندان داده و گفته است :” اگر در زندان مردم خون مرا بر زمین نگذارید قصاص مرا از ماموران اطلاعاتى بگیرید.”

به گزارش آراز نیوز، کوخیان دیروز در تماس تلفنى با یکى از نزدیکانش از تشدید ناراحتى معده اش خبر داده است وى در این تماس کوتاه گفته است: «از شدت درد نمى توانم لحظه اى بخوابم از درد معده ساعتهابه خود پیچیده و فریاد مى کشم مسئولین زندان دیوانه وار مرا کتک مى زنند دهانم را مى بندند تا صداى آههایم را نشنوند به دکتر اعزام نمى کننند … بغض اش گرفته بود… اگر در اینجا جانم را از دست دادم به دوستان فعالین بگو مرا ببخشند به انها بگو عامل مرگم ماموران اداره اطلاعات بود خون مرا بر زمین نگذارید قصاص مرا از آنها بگیرید.»

مهدى کوخیان که هم اکنون در زندان مراغه بسر مى برد وى علاوه بر ناراحتى معده از بیمارى سرطان نیز رنج مى برد و مى بایست بطور مداوم تحت عملیات شیمى درمانى قرار گیرد. مسئولین زندان تا بدین لحظه از اعزام وى به بیمارستان جهت تداوى ناراحتى معده و عملیات شیمى درمانى خوددارى کرده اند.

یادآور می شود شنبه ۴ خرداد ماه ۱۳۹۲ مهدی کوخیان فعال  مدنی آذربایجانی ساکن ملکان با ضرب و شتم ماموران امنیتی سپاه به اتهام ” تبلیغ علیه نظام در صفحه فیس بوکی“ بازداشت شد و در طول دوران بازجویی دراثر شکنجه  بازوی راست وی شکسته است . مهدی کوخیان در دی ماه سال گذشته به همراه دیگر فعال مدنی عباس ولی زاده (اوختای)، در شهرستان ملکان بازداشت و پس از چند ماه بازداشت موقت در ۲۶ فروردین ماه به قید وثیقه ۴۰۰ میلیون ریالی از زندان مراغه آزاد شده بود. دادگاه انقلاب مراغه طی حکمی مهدی کوخیان را به یک سال و عباس ولی زاده را به تحمل ۸ سال حبس تعزیری محکوم کرده بود.

زندانیان