نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

کودکان کار فاقد مدارک هویتی نوبت عصر به مدرسه می‌روند

7-فوریه-2015

گروه خبری: کودکان -

سایت نفس در قفس: ۲۰۰ کودک کار فاقد مدارک هویتی در نوبت عصر مدارس تحت آموزش قرار می‌گیرند.

به گزارش تسنیم؛ مرضیه سیروس با اشاره به آغاز آموزش ۲۰۰ نفر از کودکان کار فاقد مدارک هویتی در مدارس شهر تهران اظهار داشت: ‌امروز طی مراسمی حدود ۲۰۰ نفر از کودکان کار با همکاری آموزش‌وپرورش، انجمن حمایت از کودکان کار و شهرداری تهران در نوبت عصر مدارس از خدمات آموزشی استفاده خواهند کرد.

وی افزود: ‌با اجرای این برنامه برای نخستین بار شعار آموزش حق تمام کودکان است، ‌محقق می‌شود و از امروز به صورت رسمی، آموزش کودکان کار فاقد مدارک هویتی در مدارس آغاز می‌شود.

رئیس روابط عمومی انجمن حمایت از کودکان کار بیان کرد: ‌این کودکان تحت حمایت انجمن کودکان کار قرار دارند و تا پیش از این، کلاس‌های درسی آن‌ها روزانه به مدت ۴ ساعت در محل انجمن برگزاری می‌شد و خدمات مددکاری اجتماعی نیز دریافت می‌کردند اما هم‌اکنون با مشارکت آموزش‌وپرورش مقرر شد تا آموزش این کودکان در نوبت عصر مدارس انجام شود و خدمات مددکاری را هم دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه کودکان کار برای رفت‌وآمد به مدرسه از سرویس رایگان هم بهره‌مند می‌شوند، افزود: ‌ معلمان را هم آموزش‌وپرورش تامین‌ می‌کند اما در گذشته معلمان انجمن به آن‌ها آموزش می‌دادند.

سیروس گفت: ‌ امروز دو دبستان شهید منتظری و ایمان در منطقه ۱۲ تهران میزبان حدود ۲۰۰ نفر از کودکانی هستند که بدون مدارک هویتی با مشارکت سه جانبه آموزش و پرورش، شهرداری و نهادهای مدنی، بر سر کلاس‌های درس می‌نشینند.

برچسب ها:

زندانیان