نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

کیوان صمیمی بازداشت و برای اجرای حکم به زندان اوین منتقل شد

7-دسامبر-2020

گروه خبری: دسته‌بندی نشده -

نفس در قفس، ۱۷ آذر ۱۳۹۹: روز جاری کیوان صمیمی ، سردبیرنشریه ایران فردا و از بازداشت شدگان روز جهانی کارگرجهت تحمل حبس در اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و به زندان اوین منتقل شد .

به گزارش «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، امروز دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹، کیوان صمیمی از اعضای کانون نویسندگان ایران جهت تحمل ۳ سال حبس تعزیری بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

آقای صمیمی از بازداشت شدگان نجمع روزجهانی کارگر در اردیبهشت ۹۸ است. کیوان صمیمی بعد از تحمل دو ماه انفرادی در خرداد ۹۸ با تودیع وثیقه موقتا آزاد شد. بعد از برگزاری دادگاه توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی” به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

با اعتراض آقای صمیمی به نحوه دادرسی این حکم ملغی و دادگاه جلسه دیگری برای رسیدگی به پرونده تعیین کرد.ضمن محاکمه مجدد کیوان صمیمی به سه سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم عینا در دادگاه تجدید نظر تایید شد.

در مرداد ماه سال جاری در پی دریافت احضاریه اجرای حکم، با حضور آقای صمیمی در واحد اجرای احکام زندان اوین اجرای حکم این فعال مدنی به تعویق افتاد.

کیوان صمیمی سابقه ۴ سال زندان در طول بازداشتهای سال ۸۸ را نیز دارد. او زندانی آزاد شده دوران سطنت پهلوی است. یک برادر ایشان در زمان پهلوی و یک برادرش در دهه ۶۰ در زندان اعدام شده اند.

 

برچسب ها:

زندانیان