نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

گذشت شاکی از اجرای حکم اعدام در زندان دشتستان / تصاویر

28-نوامبر-2016

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: با وساطت و تلاش شورای حل اختلاف زندان دشتستان شاکی از اجرای حکم اعدام گذشت خود را اعلام نمود. محکوم به اعدام که دارای سه فرزند است از ۷ سال پیش در زندان به سر می برد و حکم اعدام او قطعی شده بود.

به گزارش اداره کل زندانهای استان بوشهر، محمد رضا اوستاد رئیس زندان دشتستان دراین باره گفت “امروز روز مبارکی است که یک انسان دوباره حق حیات پیدا می کند و می تواند دوباره به زندگی خود برگردد. من از خانواده اولیاء دم تشکر می کنم که حضور پیدا کرده و در این ماه عزیز قبول زحمت کرده اند. خانواده مقتول واقعاً فداکاری کرده اند و ما از آنها خواهش کرده ایم که قصاص صورت خوبی ندارد و بخشش لذت بخش تر است و ارزش بیشتری هم دارد. ما با یک سری سازوکار های درست و نه به طرفداری از قاتل و بیشتر از روی خواهش و تمنا جلو رفته ایم و خانواده مقتول نیز از روی بزرگواری این را پذیرفته اند. مردم سعدآباد نیز تشکر کرده و از این اتفاق خوشحال هستند”.

علیرضا حیدری دبیر شورای حل اختلاف در خصوص پرونده قتل گفت: “این پرونده یک پرونده خانوادگی بوده است که در آن پسر جوان اقدام به قتل دختردایی خود نموده است. همچنین خواهر مقتول نیز از ناحیه دست دچار جراحت شده و پیوند خورده است. زندانی (قاتل) متاهل و دارای سه فرزند است و از زمان ارتکاب به قتل تاکنون جدود ۷ سال است که در زندان بسر می برد”.

مادر مقتول عنوان کرد: “ما برای رضای خدا این کار را کرده ایم و در راه رضای خدا او را بخشیده ایم. پیش خود این فکر را کرده ایم که نباید اجازه ی مرگ او را بدهیم. این آقا را برای رضای خدا و پیغمبر آزاد کردیم. اگر دل خودمان را به درد آوردیم اما دل او را به دست آوردیم و آزادش کردیم تا برای بچه هایش زندگی کند”.

تصاویر مربوط به این جلسه در پی می آید

01144 012121221 012122121 044454545 0121212122 0121231212 04554455454

برچسب ها:

زندانیان