نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

گزارشی از وضعیت سه زندانی بیمار در رجایی شهر

20-می-2014

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: زانیار مرادی و حسن طفاح که بدون هماهنگی به بیمارستان اعزام شده بودند بدلیل عدم هماهنگی قبلی به بند خود بازگشتند. سعید عابدیی دیگر زندانی عقیدتی نیز بدون درمان کامل به سالن ۱۲ بازگشت.

به گزارش هرانا، زانیار مرادی که شب گذشته توسط مسئولین جهت اعزام به مراجع قضائی فراخوانده شده و این موضوع موجب نگرانی خانواده‌اش را به وجود آورده بود صبح روز جاری مطلع شد که بدون هماهنگی قبلی قرار است به مراکز درمانی خارج از زندان اعزام شود.

یکی منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «مسئولین می‌خواستند زانیار را به مراکز درمانی اعزام کنند، درحالی که برای این کار باید قبلا به خانواده اطلاع می‌دادند تا از دکتر متخصص وقت قبلی گرفته شود. اینکه روز اعزام را به زندانی اعلام نمی‌کنند خود یک نوع اخلال در روند درمانی زندانی محسوب می‌شود.»

طی روز جاری حسن طفاح نیز که به سرطان خون مبتلاست بدون هماهنگی با خانواده به مراکز درمانی خارج از زندان اعزام شد که بدلیل نبود پزشک به زندان بازگشت.

همچنین ساعاتی پیش سعید عابدینی کشیش ایرانی- آمریکایی که از مدتی پیش در بیمارستان دی بستری بود بدون پایان دوره درمان به زندان بازگردانده شد.

زندانیان