نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

گزارشی از وضعیت مریم اکبری منفرد در زندان سمنان؛عدم تحویل وسایل شخصی و وضعیت اسفبار بهداشتی علیرغم گسترش کرونا

25-مارس-2021

گروه خبری: زنان - زندانیان -

نفس در قفس، ۵ فروردین ۱۴۰۰: با وجود گذشت بیش از دو هفته از تبعید زندانی سیاسی مریم اکبری‌منفرد به زندان سمنان، مقامات زندان از تحویل وسایل وی امتناع کرده‌اند. همچنین روز اول تبعید مریم اکبری‌منفرد در بازداشتگاه مبارزه با مواد مخدر استان سمنان بدون هیچ وسیله‌ای در سلول انفرادی نگهداری‌شده و بازجویان وزرات اطلاعات با چندین ساعت بازجویی وی را تحت فشار قرار داده‌اند.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، بعد از تبعید زندانی سیاسی مریم‌اکبری منفرد در تاریخ ۱۹ اسفند۹۹  به زندان سمنان وی همچنان بدون وسایل اولیه و در شرایط بسیار بد از نظر بهداشتی نگهداری‌ می شود. همچنین تا کنون مقامات زندان از تحویل کارت تلفن و وسایل شخصی‌اش ممانعت به عمل آورده‌اند و تماس‌های روزانه‌ با خانواده اش در دفتر حفاظت زندان با حضور یک مامور انجام می‌گیرد و خانم اکبری اجازه تماس با یک شماره در هر روز دارد این درحالی است که مریم اکبر‌ی‌منفرد دارای سه فرزند است و تماس وی با دخترانش با یک شماره امکانپذیر نیست.

یک نفر مطلع در خصوص شرایط مریم اکبری‌منفرد بعد از تبعید به زندان سمنان به گزارش‌گر «نفس در قفس» گفت: «روز اول تبعید در تاریخ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ مریم اکبری‌منفرد را به بازداشتگاه مبارزه با مواد مخدر انتقال می‌دهند و وی یک شبانه‌روز بدون هیچ وسیله شخصی در سلول انفرادی نگهدری می‌شود. در همان بازداشتگاه بازجویان وزرات اطلاعات با چندین ساعت بازجویی وی را تحت فشار قرار می‌دهند.»

این منبع مطلع در خصوص وضعیت زندان سمنان گفت: « وضعیت زندان سمنان  با وجود گسترش کرونا از نظر بهداشتی  بسیار در وضعیت بسیار بدی قرار دارد وهیچ وسیله ضدعفونی کننده و تمیز کننده در اختیار زندانیان قرار نمی‌دهند و زندانیان مجبور به استفاده از دمپایی‌های عمومی در مکانهایی عمومی هستند. این درحالی‌است که با وجود گذشت نزدیک به دو هفته وسیله‌های شخصی مریم اکبری‌منفرد به وی تحویل داده نشده است».

مریم اکبری منفرد زندانی سیاسی که از ۹ دی ۱۳۸۸ بدون یک روز مرخصی در زندان نگهداری‌شده است روز ۱۹ اسفند ۹۹ بدون اطلاع قبلی به زندان سمنان تبعید شد. پیشتر «نفس در قفس» گزارشی از تبعید خانم اکبری منتشر کرده بود.

زندانیان