نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

گزارشی از وضعیت گلرخ ایرایی در بند دوالف زندان اوین

17-ژانویه-2021

گروه خبری: زنان - زندانیان -

نفس در قفس، ۲۸ دی ۱۳۹۹: با گذشت بیش از ۳۶ روز از انتقال همراه با ضرب و شتم گلرخ ابراهیمی ایرایی، زندانی سیاسی از زندان قرچک ورامین به بند دو الف زندان اوین همچنان وی در سلول انفرادی و بدون ملاقات و حق تماس با خانواده نگهداری ‌می‌شود .

 

به گزارش «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندان اوین، گلرخ ابراهیمی ایرایی، زندانی سیاسی که از روز ۲۳ آذر ماه با ضرب و شتم گارد ویژه زندان قرچک به بند امنیتی ۲ الف زندان اوین منتقل شده است، همچنان بدون اطلاع خانواده از وضعیت وی در این بند نگهداری می‌شود.

بنا به گزارش‌های رسیده به «نفس در قفس»، گلرخ ابراهیمی ایرایی تنها در سه روز اول انتقال به این بند امنیتی مورد بازجویی‌ قرار گرفته است و بازجوها وی را در سلول انفرادی رها کرده و بلاتکلیف نگه‌داشته‌اند. خانم ایرایی در ۳۶ روز گذشته هیچ گونه تماس و ملاقاتی با خانواده خود نداشته است.

دو هفته اخیر مادر وی بر اثر فشارهای وارده و عدم پاسخگویی در مورد وضعیت این زندانی سیاسی دچار عارضه قلبی شده و در بیمارستان بستری شده است.

گلرخ ابراهیمی ایرایی روز دوشنبه ۱۷ آذرماه امسال طی احضاریه‌ای که در زندان قرچک ورامین به وی ابلاغ شد، به بازداشتگاه اطلاعات سپاه احضار شده بود. در این احضاریه آمده بود که وی باید به مدت یک هفته جهت انجام تحقیقات به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شود. پس از احضار خانم ایرایی، وی با بیان اینکه اکنون دوران محکومیت خود را در زندان سپری می‌کند و دلایل این احضار عینا مشخص نیست، از اعزام به بازداشتگاه این نهاد امنیتی خودداری کرد و احضار خود را غیرقانونی خواند.

بعد از گذشت ۵ روز از این احضار ماموران گارد زندان قرچک به دستور صغری خدادادی به زندانیان سیاسی در بند ۸ این زندان حمله کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. ماموران بعد از ضرب و شتم گلرخ ابراهیمی از موهای او را در زمین کشیده و بردند.

آرش صادقی همسر خانم ایرایی که خود نیز در زندان رجایی‌شهر کرج زندانی می‌باشد طی نامه‌ای نسبت به پرونده‌سازی جدید علیه همسرش و غیرقانونی بودن نگهداری وی در بند امنیتی و سلول انفرادی نسبت به این شرایط ابراز نگرانی کرده است.

 

 

برچسب ها:

زندانیان