نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

گزارش اعدام یک زندانی در زندان مرکزی خرم آباد

29-ژوئن-2020

گروه خبری: اعدام -

نفس در قفس، ۹ تیٰر ۱۳۹۹: حکم اعدام یک زندانی در زندان مرکزی خرم‌آباد، که پیشتر به اتهام قتل بازداشت و به اعدام محکوم شده بود در سحرگاه ۳۰ فرودین ۱۳۹۹ اجرا شد.

به گزارش «نقس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، سحرگاه روز ۳۰ فرودین ۱۳۹۹، یک زندانی که از سال ۹۵ به اتهام قتل در زندان مرکزی خرم آباد زندانی بود، اجرا شد. هویت این زندانی توسط « نفس در قفس»، محمد جوانمرد اهل الشتر، احراز شده است.

یک منبع مطلع در خصوص اعدام این زندانی به گزارش‌گر « نفس در قفس» گفت: « محمد جوانمرد ۳۸ ساله، متاهل و دارای دو دختر خردسال بود. او دامداری میکرد که روز حادثه برای آب دادن گوسفندهایش رفته بود که با سه نفر سر آب درگیر می‌شودودر این درگیری آن سه نفر می‌خواستند اسلحه محمد را بگیرند که به طور ناخواسته از اسلحه شلیک می‌شود و یک نفر کشته می‌شود. واقعا محمد جوانمرد قصد کشتن کسی نداشت و این کشته شدن این نفر غیرارادی بود. خانواده جوانمرد خیلی تلاش کردند برای رضایت گرفتن ولی متاسفانه خانواده مقتول رضایت ندادند. حتی پیشنهاد پرداخت دیه را از چند طریق داده شده بود ولی حاضر به رضایت نشدند.»

خاطر نشان می‌شویم که  ایران از نظر جمعیت بالاترین تعداد اعدام در دنیا را داراست که بارها مورد اعتراض جوامع حقوق بشری بین المللی شده است.

زندانیان