نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

گشایش پرونده جدید برای عدنان رحمت‌پناه

17-مارس-2015

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: عدنان رحمت‌پناه زندانی بهایی شیراز که در آخرین ماه زندان خود با پرونده سازی جدیدی روبرو شده بود به یک سال و نیم زندان دیگر در دادگاه بدوی محکوم شد. وی با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی تا زمان بررسی پرونده در دادگاه تجدیدنظر از زندان آزاد شد.

به گزارش هرانا، عدنان رحمت‌پناه روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه در حالی از زندان عادل آباد آزاد شد که پیش از آزادی برایش در دادگاه عمومی شیراز شعبه اطلسی پرونده جدیدی گشایش شده و به یک سال و نیم زندان محکوم شد.

شش ماه این حکم در ارتباط با اتهام توهین به رئیس جمهور و یک سال آن در ارتباط با اتهام تهیه و توزیع فیلترشکن صادر شده است.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «یک ماه قبل از آزادی عدنان رحمت‌پناه را به دادگاه عمومی منتقل می‌کنند و معلوم می‌شود دادگاه انقلاب در خصوص اتهامات توهین به رئیس جمهور، تهیه و توزیع فیل‌تر شکن از خود رد صلاحیت کرده و این اتهامات در شعبه ۱۱۱ دادگاه اطلسی به ریاست قاضی فرهادی‌پور مورد بررسی قرار گرفت. این شعبه در ‌‌‌نهایت برای عدنان یک سال و نیم زندان صادر کرد که این حکم با اعتراض وی و وکیلش به دادگاه تجدید نظر ارسال شد. دادگاه موقتا با آزادی عدنان با وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی موافقت کرده است.»

این منبع در بخش دیگری از سخنانش گفت: «اتهام توهین به رئیس جمهور به علت مطالبی که دوستان فیسبوکی عدنان وی را در آن تگ کرده بودند به وی وارد شده و اتهام تهیه و توزیع فیلترشکن نیز به علت دادن فیلترشکن به دوستان و آشنایان.»

این درحالی است که پیش‌تر در دادگاه انقلاب وی به اتهام تبلیغ علیه نظام و عضویت در تشکل بهایی محاکمه و به یک سال زندان محکوم شده بود و این حکم بصورت کامل اجرا شده بود.

زندانیان