نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

یاسر امینی آذر به ۱۵ ماه حبس محکوم شد/ بازداشت سه شهروند در شهرهای مختلف

31-آگوست-2019

گروه خبری: اقلیت های قومی - دسته‌بندی نشده -

سایت نفس در قفس: طی روزهای گذشته دست کم سه شهروند در شهرهای سنندج، اشنویه و پیرانشهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند. همچنین یاسر امینی آذر معلم و فعال صنفی معلمان شهرستان مهاباد، توسط دادگاه انقلاب این شهر به ۱۵ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، یاسر امینی آذر، معلم و فعال صنفی معلمان شهرستان مهاباد، توسط دادگاه انقلاب این شهر بە اتهام شرکت در تحصن سراسری معلمین به تحمل ١۵ ماه حبس محکوم شده است.

در خبری دیگر روز پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳، یک شهروند از اهالی پیرانشهر به نام “صدیق سیدان” در نزدیکی شهرک صنعتی پیرانشهر در ورودی این شهر به دلایل نامشخصی توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

در این گزارش آمده است: بازداشت صدیق سیدان بدون ارائه‌ مجوز قضایی و همراه با ضرب و شتم صورت گرفته است.

در سنندج هم روز چهارشنبه ۶ شهریور نیروهای اداره اطلاعات، ”آرام زندی“ فعال کارگری را به دلایل نامشخصی در محل سکونتش بازداشت و به محل نامعلومی منتقل کردەاند.

او یک بار دیگر هم روز ۸ تیر ۹۴ به همراه برادرش فواد زندی در شعبه‌ی اول دادگاه انقلاب از سوی قاضی سعیدی با اتهاماتی از جمله “تبلیغ علیه نظام” روبرو شده و نهایتا هر یک به تحمل چهار ماه حبس تعزیری محکوم شدند. آنها بعدا جهت تحمل حکم، بازداشت و پس از اتمام مدت زمان حبس، روز ۸ آبان ۹۴ از زندان سنندج آزاد شدند.

این دو فعال شهروند، نخستین بار در ۲۵ اسفند ۸۹ بازداشت و پس از مدتی آزاد شده بودند.

در خبری دیگر از شهرستان اشنویه روز سه‌شنبه ۵ شهریورماه، یک شهروند به نام “محمد اقبال” فرزند عبدالقادر از اهالی شهر نالوس از توابع اشنویه با اتهامات نامشخصی توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شده است.

زندانیان