نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

یورش وحشیانه نیروهای امنیتی به منزل تعدادی از زندانیان دهه ۶۰ در تبریز

8-فوریه-2020

گروه خبری: آزادی بیان - زندانیان -

سایت نفس در قفس:روز جاری شنبه ۱۹ بهمن ۹۸، با یورش وحشیانه و گسترده در شهر تبریز ماموران اداره اطلاعات به خانه تعدادی از زندانیان سیاسی سابق آنها را بازداشت و به مکان نامعلوم انتقال دادند.

به گزارش « نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشرزندانیان ایران، صبح روز جاری ماموران امنیتی به منازل و محل کار زندانیان سابق دهه ی ۶۰ از جمله مجید ذبیحی، حسن تاروردیان، مجید موتاب پوررضایی و رضا قلی شیر محمدی به همراه فرزندش یاسر شیرمحمدی یورش برده، با تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی به محل کار این نفرات رفته آنجا را هم تفتیش کرده اند.

یک منبع مطلع به گزارش گر «نفس در قفس» گفت: « ماموران امنیتی صبح روز شنبه ۱۹ بهمن ماموران امنیتی به منزل زندانیانی که سابقه زندان در دهه ۶۰ دارند یورش بردند و تمامی وسایل شخصی از جمله لپ تاپ، تبلت، گوشی موبایل و گوشی تلفن ساده را هم با خود بردند»

لازم به یادآوری است که این نفرات بازداشت شده سابقه زندان و شکنجه در دهه ۶۰ در زندان تبریز را دارند. مجید ذبیحی به مدت ۵ سال ، حسن تاروردیان به مدت ۵ سال ، مجید موتاب پوررضایی به مدت ۷ سال و رضا قلی شیرمحمدی به مدت ۴ سال در دهه ۶۰ در زندان تبریز تحت شکنجه و بازداشت بودند.

از دلیل بازداشت و محل نگهداری ین نفرات بازداشت شده تا کنون اطلاعی در دست نیست.

زندانیان