نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

یوسف کاکه ممی، زندانی سیاسی از زندان تبریز آزاد شد

25-آگوست-2019

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: یوسف کاکه‌ممی زندانی سیاسی با اتمام دوران محکومیت ۱۲ ساله خود از زندان تبریز آزاد شد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، امروز یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۸، یوسف کاکه‌ممی زندانی سیاسی از اهالی شهرستان مهاباد، پس از اتمام دوران محکومیتش از زندان تبریز آزاد شد.

بر اساس این گزرش، یکی از نزدیکان یوسف کاکه‌ممی با تایید این خبر گفت: “طی این سالها حتی یک روز هم به وی مرخصی داده نشده بود.”

یوسف کاکه ممی در تاریخ ۲ آبان ۸۶ در نزدیکی شهر بوکان بازداشت شد و به مدت دو ماه در بازداشتگاه اطلاعات سپاه ارومیه و اداره‌ی اطلاعات مهاباد تحت بازجویی قرار گرفت.

وی سپس ابتدا به زندان مهاباد منتقل شد و بهمن ماه ۸۶ در شعبه‌ی یکم دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام “همکاری با یکی از گروه های مخالف نظام” به ۹ سال حبس محکوم شد.

آقای کاکه‌ممی در تابستان ۸۷ از زندان مهاباد به زندان مرکزی ارومیه تبعید شد.

در دی‌ماه ۹۴ به اتهام  به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی توسط شعبه‌ی دوم دادگاه انقلاب ارومیه به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. این اتهامات به دلیل ارتباط این زندانی با رسانه‌ها، خبررسانی، نامه‌نگاری و از جمله نامه به احمد شهید، گزارشگر ویژه‌ی سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران، وارد شده بود. این حکم بعدها در دادگاه تجدیدنظر استان به سه سال حبس کاهش پیدا کرد.

روز ۳۱ فروردین ۹۶ یوسف کاکه‌ممی به بهانه‌ی اعزام به خارج از زندان ارومیه به دفتر نگهبانی فراخوانده شد و بدون اینکه اجازه‌ی گرفتن وسایل شخصی‌اش را داشته باشد، به زندان مرکزی تبریز تبعید شد.

برچسب ها:

زندانیان