نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

یک توریست فرانسوی به تبلیغ علیه نظام و جاسوسی متهم شده است

1-ژوئن-2021

گروه خبری: زندانیان -

نفس در قفس ،۱۱خرداد ۱۴۰۰: سعید دهقان، وکیل دادگستری از صدور قرار مجرمیت بنجامین بریر، توریست فرانسوی بازداشت شده، خبر داد

به گزارش « نفس در قفس »، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، قرار مجرمیت بنجامین بریر، توریست فرانسوی بازداشت شده، صادر شد. این توریست فرانسوی سال پیش در خصوص عکسبرداری و همچنین طرح سوال در رابطه با حجاب اجباری در ایران در شبکه‌های اجتماعی، توسط نیروهای امنیتی  بازداشت و به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شده است.

جلسه آخرین دفاع نجامین بریر اسفندماه ۹۹ در دادسرای مشهد برگزار شده است. به گفته سعید دهقان، وکیل دادگستری، دلیل اتهام جاسوسی، عکسبرداری از مناطق ممنوعه و دلیل اتهام تبلیغ علیه نظام، طرح این سوال در شبکه های اجتماعی که “چرا حجاب در جمهوری اسلامی اجباری ولی در سایر کشورهای اسلامی اختیاری است؟”، عنوان شده است. وکیل این توریست فرانسوی با اشاره به اینکه این توریست هیچ پهپادی نداشته و فقط یک وسیله عکاسی ساده همراه داشته است.

سعید دهقان، وکیل آقای بریر ضمن اعلام این خبر طی یادداشتی در صفحه شخصی خود اعلام کرد؛ قرار مجرمیت وی از بابت اتهامات جاسوسی و تبلیغ علیه نظام صادر و در خصوص دو اتهام دیگر او تحت عناوین افساد فی‌ الارض و شرب‌ خمر، قرار منع تعقیب صادر شده است. این رای پس از گذشت بیش از دو ماه از اخذ آخرین دفاع آقای بریر، توسط دادسرای مشهد صادر شده است.

خواهر این توریست فرانسوی اعلام کرده است که تماسهای کوتاهی با وی دارد و برادرش مواردش را نمیتواند بگوید چون تماس‌ها ضبط می‌شود. این اتهامات را غیرقابل قبول دانست و خواستار ورود امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه شد.

فرانسه در بیانیه‌ای اتهامات وارده به بنجامین بریر، گردشگر فرانسوی زندانی در ایران، را رد کرد

برچسب ها:

زندانیان