نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

یک جوان ۲۰ ساله به اعدام در ملاعام، شلاق و حبس محکوم شد

7-نوامبر-2016

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: جوان ۲۰ساله ای که دختربچه ای را پس از آزار جنسی در سرویس بهداشتی مدرسه ای، در یکی از روستاهای حاشیه مشهد، به قتل رسانده بود، با تایید دیوان عالی کشور به اعدام در ملاعام محکوم شد.

به گزارش رکنا، جوان ۲۰ساله ای به نام «کریم» دختر بچه ۸ ساله ای را پس از تعرض جنسی و سرقت گوشواره به قتل رسانده بود در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی پای میز محاکمه نشست.

قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی رأی خود را درباره این پرونده صادر کردند. بنا به رأی صادره، «کریم. الف» به اتهام قتل عمدی به قصاص نفس، به اتهام تجاوز به عنف به اعدام، به خاطر سرقت به عنف گوشواره های طلا به ۱۰سال حبس و ۷۴ضربه شلاق، به دلیل آدم ربایی به تحمل ۱۵سال زندان و همچنین به اتهام ایراد ضرب و جرح عمدی به پرداخت دیه محکوم شد.

در همین حال و به اعتراض متهم، این پرونده در دیوان عالی کشور مورد رسیدگی قرار گرفت اما قضات دیوان عالی نیز رأی صادره از سوی دادگاه و اجرای حکم در ملاءعام را تأیید کردند و بدین ترتیب، روز گذشته این پرونده برای اجرای احکام صادره به یکی از شعبات اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارسال شد.

زندانیان