نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

یک روزنامه‌نگار کُرد برای گذراندن دوران محکومیتش به زندان منتقل شد

31-دسامبر-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: یک روزنامه‌نگار کُرد ساکن شهرستان مهاباد پس از تأیید حکم‌اش در دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان‌غربی، برای گذراندن دوران محکومیت به زندان منتقل گردید.

 

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، قاسم احمدی روزنامه‌نگار و فعال فرهنگی کُرد ساکن شهر مهاباد که به ٢ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، طی روزهای گذشته برای گذراندن دوران محکومیت‌اش، خود را به شعبه اجرای احکام دادسرای شهر مهاباد معرفی کرد.

 

این فعال فرهنگی، در مردادماه گذشته به ٢ سال حبس محکوم و هم‌اکنون در زندان مهاباد در حال سپری نمودن دوران محکومیت خود می‌باشد.

 

پیشتر این فعال فرهنگی از سوی شعبه یکم دادگاه انقلاب مهاباد به ۴ سال زندان تعزیری محکوم شده بود که سرانجام این حکم از سوی دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان‌غربی به ٢ سال حبس تعزیری کاهش یافت.

 

این روزنامه‌نگار کُرد روز چهارشنبه شانزدهم اسفندماه سال ١٣٩١، از سوی نیروهای اطلاعاتی در مهاباد همراه با “منوچهر پُردل” بازداشت و پس از ١۶ روز با تودیع وثیقه‌ی ۵٠ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شد.

 

قاسم احمدی یکی از فعالین دانشجویی و همچنین سردبیر فصلنامه‌ی دانشجویی “روژف” بود که در دانشگاه تهران منتشر می‌شد، این فصلنامه در بیستم فروردین ماه سال ١٣٩٠، توسط مسئولان امور فرهنگی دانشگاه تهران توقیف شد.

زندانیان