نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

یک زندانی از اعدام رهایی یافت

18-می-2018

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: یک پسر جوان که به اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با جلب رضایت خانواده مقتول از اعدام نجات یافت.

به گزارش روزنامه‌ی ایران، پسر جوان که در جریان نزاع دسته جمعی یک افغانستانی را به قتل رسانده بود پس از محاکمه به‌ اعدام محکوم شد، اما درحالی که یک قدم با چوبه دار فاصله داشت توانست با جلب رضایت خانواده مقتول از اعدام نجات یابد.

این جوان از زندان به شعبه چهارم دادگاه کیفری انتقال یافت تا از جنبه عمومی جرم و اعمال ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی محاکمه شود.

روز بیست وششم اسفند سال ۹۳ در یک نزاع خونین که در یکی از بوستان های سعادت آباد آغاز شد دو پسر ایرانی و سه پسر افغانستانی با هم درگیر شدند و یکی از پسران افغانستانی با ضربه چاقو به‌ کام مرگ فرو رفت.

متهم به قتل به نام سهراب ۲۶ ساله دستگیر شد و در بازجویی ها به‌ کارآگاهان جنایی گفت: “وقتی من متوجه شدم دوستم توسط سه پسر افغانستانی خفت‌گیری شده است همراه با دوستانم در بوستان سعادت آباد با آن سه پسر شرور درگیر شدیم و در یک لحظه دیدم چاقویی بر زمین افتاده که من هم چاقو را برداشتم وضربه‌ای به یکی از آن پسران افغانستانی زدم”.

این متهم پس از اعتراف به جنایتی که مرتکب شده به اتهام مباشرت در قتل در دادگاه کیفری استان تهران به اعدام محکوم شد که با تأیید حکم اعدام در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت اما در آخرین دقایق توانست با جلب رضایت اولیای دم از اعدام نجات یابد به شرطی که دیه کاملی به خانواده مقتول بپردازد.

این زندانی صبح روز ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ در شعبه چهارم دادگاه کیفری به ریاست قاضی اصغر عبداللهی وبا حضور قاضی واعظی از نظر جنبه عمومی جرم محاکمه شد و همچنین دو پسر جوان دیگر هم که در این نزاع دسته جمعی شرکت داشتند به اتهام مشارکت در نزاع محاکمه شدند و در پایان جلسه دادگاه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

زندانیان