نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

یک زندانی با رضایت شاکی در آخرین لحظات از اعدام نجات یافت

5-جولای-2017

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: سر جوان که به اتهام آزار جنسی پسر نوجوانی، به اعدام محکوم شده بود، صبح روز سه شنبه پای چوبه دار با جلب رضایت شاکی بخشیده شد و از مرگ نجات یافت.

به گزارش خبرگزاری رکنا، پرونده این ماجرای هولناک از اردیبهشت سال گذشته و به دنبال شکایت پسر ۱۶ ساله‌ای در دستورکار تیم قضایی و پلیسی قرار گرفت که درپی خروج از باغ خانوادگی‌شان در کرج از سوی سرنشینان یک پیکان سفید ربوده شد و در بیابان هدف آزار و اذیت قرار گرفت.

با شکایت خانواده پسر نوجوان، کارآگاهان با ردیابی‌های تخصصی یکی از متهمان را شناسایی ودرعملیاتی ضربتی دستگیر کردند که قربانی جنایت سیاه نیز او را شناسایی کرد.

پرونده متهم پس از اعتراف به جرایمش به دادگاه کیفری کرج ارسال شد و قضات پس از بررسی شواهد و مدارک پرونده و اظهارات شاکی، متهم را به اتهام آزار و اذیت و آدم‌ربایی به اعدام و ۱۶ سال حبس محکوم کردند.

اما همدستش همچنان تحت تعقیب است. پس از تأیید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، سحرگاه روز سه شنبه پسر ۲۶ ساله در محوطه زندان پای چوبه داربرده شد اما در آخرین لحظات، با التماس و ابراز پشیمانی، موفق به جلب رضایت شاکی شد.

خانواده شاکی نیز با دیدن این صحنه، سرانجام از اعدام گذشت کردند.

پرونده این محکوم برای تعیین تکلیف نهایی با درخواست دادستان کرج به دفتر ریاست قوه قضائیه فرستاده شد تا دراین باره تصمیم گرفته شود.

برچسب ها:

زندانیان