نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

یک زندانی بلوچ در زندان فرودس خراسان به دلیل عدم رسیدگی پزشکی جان باخت

27-ژوئن-2021

گروه خبری: زندانیان -

یک زندانی اهل سیستان و بلوچستان که در زندان فرودس خراسان دوران محکومیت خود را سپری می‌کرد به دلیل عدم رسیدگی پزشکی و انتقال دیرهنگام به مراکز درمانی، جان باخت.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، روز ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۰، یک زندانی بلوچ که با وجود وضعیت جسمی نامساعدش در زندان فردوس خراسان جنوبی به سر می‌برد بر اثر عدم رسیدگی پزشکی و انتقال دیرهنگام به مراکز درمانی جان خود را از دست داده است.

این زندانی حسین پاهندی‌پور، فرزند عبدالله نام دارد که در فرودین ۱۴۰۰ با خود روی خود مورد تعقیف نیروهای انتظامی قرار می‌گیرد و در اثر واژگون شدن خودرو‌اش از ناحیه کمر و ریه دچار آسیب جدی می شود.

ماموران نیروی انتظامی اجازه اتمام روند درمان را نداده و بعد از ۲۴ ساعت وی را به زندان فرودس خراسان منتقل می‌کنند.

طبق این گزارش، پس از انتقال آقای پاهندی‌پور به زندان و عدم رسیدگی پزشکی، وضعیت او وخیم شده است؛‌‌ به گونه‌ای که تا ۱۲ روز به کمک زندانیان جابه‌جا می‌شده است.

این گزارش در ادامه افزوده است، در پی افزایش عفونت و وخیم شدن حال این زندانی بلوچ مسئولین زندان مجبور به انتقال وی به مراکز درمانی‌ می‌شوند که به دلیل اعزام دیرهنگام او بعد از بستری شدن در بخش آی سی یو در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ جان باخت.

لازم به یادآوری است که مقامات قوه قضاییه و مسئولین زندان از عدم رسیدگی پزشکی برای تحت شکنجه قرار دادن زندانیان استفاده می‌کنند.

زندانیان