نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

یک زندانی در زاهدان به دلیل بدرفتاری مسئولین زندان با خانواده‌اش اقدام به خودکشی کرد

20-اکتبر-2018

گروه خبری: خودکُشی -

سایت نفس در قفس: صبح امروز، یک زندانی محبوس در زندان زاهدان پس از توهین و بدرفتاری منشی قاضی ناظر بر زندان با خانواده‌اش و بی‌نتیجه ماندن اعتراض وی نسبت به این موضوع با خوردن قرص اقدام به خودکشی کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، صبح امروز شنبه ۲۸ مهرماه ۱۳۹۷، یک زندانی محبوس در زندان زاهدان در پی بدرفتاری منشی قاضی ناظر بر زندان با خانواده‌اش با خوردن تعداد زیادی قرص اقدام به خودکشی کرد و به صورت بیهوش به بهداری زندان منتقل شد.

این زندانی سعید براوی نام دارد. وی که ۲۶ ساله است با اتهامات مربوط به مواد مخدر در بند ۴ زندان مرکزی زاهدان نگه‌داری می‌شود.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “چندی پیش خانواده سعید براوی برای پیگیری درخواست مرخصی وی به دفتر قاضی ناظر بر زندان رفته بودند که با برخورد بد و توهین‌آمیز آقای «نوری»، منشی قاضی ناظر بر زندان مواجه شده و از دفتر وی بیرون رانده شدند. در پی این موضوع آقای براوی نزد آقای خسروی رئیس زندان زاهدان رفته و طی نامه‌ای از منشی قاضی ناظر بر زندان شکایت کرد و بعد از اینکه به شکایتش رسیدگی نشد با خوردن تعداد زیادی قرص اقدام به خودکشی کرده و به صورت بیهوش به بهداری زندان منتقل شد”.

سعید براوی که از سال ۹۵ در زندان به‌سر می‌برد با اتهامات مربوط به مواد مخدر به ۱۵ سال حبس محکوم شده است.

زندانیان