نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

یک زندانی در سلماس اعدام شد

7-دسامبر-2016

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: یک زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر، ساعتی قبل در زندان سلماس به دار آویخته شد. حکم اعدام این زندانی در حالی اجرا شد که به گفته نزدیکان وی، درخواست اعاده دادرسی وی در دیوان‌عالی کشور درحال بررسی بود.

به گزارش هرانا، در ساعت اولیه هفدهم آذرماه ۹۵، حکم اعدام «علی چارطاق» با اتهام «مشارکت در نگهداری مواد مخدر»، در زندان سلماس اجرا شد.

حکم اعدام این زندانی در حالی اجرا شد که پرونده وی در پی درخواست اعاده دادرسی ارائه شده، به شعبه ۳۸ دیوان به ریاست قاضی لطیفی رستمی ارسال شده بود.

برادر آقای چارطاق در این باره به گزارشگر هرانا گفته بود: “درحالی که برادرم بی‌گناه بوده، طبق اعترافاتی که به اجبار از او گرفته اند برایش مشارکت در جرم زده اند. در صورتی که بر اساس همان اعترافات، بایستی معاونت در جرم میگرفت که نهایتا حبس ابد داشت.”

عضو خانواده چارطاق در ادامه صحبت های روز گذشته خود تاکید کرده بود: “امروز حدودا ساعت ۲ زنگ زدند و گفتند برادر شما جهت اجرای حکم به قرنطینه منتقل شده و برای ملاقات آخر تشریف بیاورید. خانواده به ملاقات رفتند و قرار است امشب ساعت ۱۲ اعدامش کنند. امروز دیوان بودم و پرونده قرار بود فردا به شعبه ارسال شود.”

برادر این زندانی درخواست کرده بود: “تنها خواسته ما این است که اگر می‌خواهند حکم را هم اجرا کنند، حداقل دست نگهدارند تا پرونده دوباره بررسی شود.”

علی چارطاق از سال ۹۰ در زندان سلماس نگهداری می شد و پیش از این دو مرتبه اجرای حکم وی به تعویق افتاده بود.

 

زندانیان