نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

یک فعال سیاسی به طور غیابی به ۴ سال زندان تبعید محکوم شد

11-ژانویه-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: رضا شریفی بوکانی فعال سیاسی کُرد، از سوی دستگاه قضایی بە ۴ سال اقامت اجباری در یکی از شهرهای استان اصفهان محکوم شد.

 

بە گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، رضا شریفی بوکانی از سوی شعبە سیزدهم دادگاه انقلاب کرج بە اتهام ” نشر اکاذیب و ارتباط با احمد شهید” بە ۴ سال تبعید بە شهر “گلپایگان” در استان اصفهان محکوم و این حکم بە وی ابلاغ شد.

 

بە گفتە یک منبع مطلع، مقرر شده که این فعال سیاسی تا روز چهارم بهمن‌ماه حکم دادگاه انقلاب شهر کرج را اجرا کردە و بە شهر کلپایگان برود.این حکم موجب نگرانی خانوادە رضا شریفی بوکانی شدە است و علی‌رغم اینکە خانوادە وی چندین بار جهت نقض این حکم بە کرج سفر کردەاند، اما تلاش‌های آنها بدون نتیجە ماندە و بە آنها اعلام شدە کە این حکم قطعی است.

 

رضا شریف بوکانی در تاریخ ٢٢ مرداد‌ماه امسال پس از ٣ سال و ۶ ماه زندان از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

 

این حکم در حالی صادر شدە است کە بە گفتە افراد نزدیک بە خانوادەی این فعال سیاسی، رضا از زمان محاکمه و صدور حکم اطلاعی نداشته و اتهام وارده در پرونده قبلی نیز موجود نبوده است.

 

رضا شریفی بوکانی بە دلیل گفتگو با رسانەهای خارج از ایران و بخصوص گفتگو با احمد شهید در یکی از برنامە‌های تلویزیونی اپوزسیون، بە مدت ٣ ماه از زندان رجایی شهر بە زندان اوین منتقل شدە بود.

زندانیان