نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

یک متهم به تحمل ۱۱۱۰ ضربه شلاق محکوم شد

24-آگوست-2019

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: یک زندانی توسط شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران از بابت مجموعه ای از اتهامات مجموعا به ۱۱۱۰ ضربه شلاق محکوم شد. این حکم در شعبه ۴۲ دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و تایید شد.

به گزارش روزنامه خراسان، یک متهم توسط شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران از بابت مجموعه ای از اتهامات مجموعا به ۱۱۱۰ ضربه شلاق محکوم شد.

بر اساس این گزارش، مردی میانسال متهم است از سال ۹۳ خودش را به عنوان پلیس به پسربچه ای به نام آریا معرفی کرده و سپس وی را مورد اذیت و آزار جنسی قرار داده بود. در آذرماه سال ۹۳ مورد یک مرد جوان به همراه دختر ۱۰ ساله اش از مردی با مشخصات مورد قبلی شکایت کرد. پنجم فروردین سال ۹۴ نیز دو دختر ۹ و ۱۱ساله در پارکینگ خانه شان توسط همین مرد مورد تجاوز قرار گرفته بودند. پلیس نهایتاً در بهمن ماه ۹۷ با کنار هم قرار دادن شکایت ها و مشخصات فرد مذکور،  موفق به بازداشت وی شد.

در این گزارش آمده است که این مرد ۴۹ ساله در مراحل بازجویی چنین اعتراف کرده است: می دانم اشتباه کرده ام  من وقتی بچه ها را می دیدم، وسوسه می شدم تا آن ها را اذیت کنم. من از حدود شش سال قبل حدود ۱۳ یا  ۱۴ دختر و پسر را به دام انداختم اما گمان می‌کنم بعضی از آن ها یا حرفی به خانواده هایشان نزدند یا پدر و مادرشان از شکایت صرف نظر کردند. من شرمنده خانواده آن ها هستم.

با اعترافات این مرد در مراحل بازجویی، پرونده برای رسیدگی به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و متهم به اتهام ۹ بار آدم‌ربایی و غصب عنوان مأمور مبارزه با مواد مخدر ،هفت  بار زنا و دوبار لواط  پای میز محاکمه ایستاد.

در پایان جلسه دادگاه قضات وی را به خاطر ۹ بار “آدم ربایی” به  ۲۲ سال و نیم زندان و به خاطر “غصب عنوان” به سه سال زندان محکوم کردند. وی از اتهام هفت بار “زنا” تبرئه و به خاطر هر کدام به ۱۳۰ ضربه شلاق محکوم شد. قضات دادگاه همچنین وی را از اتهام دو بار “پسر آزاری” تبرئه و وی را به خاطر هر کدام به  ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم کردند. این حکم در شعبه ۴۲ دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و تایید شد.

برچسب ها:

زندانیان